در حال بارگذاری ...
  • موافقت مشروط الحاق ۱۲۰ هکتار اراضی به محدوده شهر اردکان

    با توجه به این که طرح تجدیدنظر جامع شهر اردکان در مرحله تصویب در مراجع استانی است و این اراضی در کنار ظرفیت‌های داخل شهر تکافوی نیازهای فعلی نهضت ملی مسکن را خواهد کرد ، مقرر می‌شود تا تصویب بازنگری طرح جامع ، دبیرخانه شورای استان و شورای‌عالی شهرسازی و معماری از پذیرش و طرح موارد مرتبط با الحاقات موردی به محدوده شهر خودداری کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار یزد موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر اردکان را ابلاغ کرد .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با فاطمی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر اردکان ابلاغ کرد .

    در متن مصوبه آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری درجلسه مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، مصوبه مورخ ۱۳ آذر ۱۴۰۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد موضوع الحاق ۱۲۰ هکتار اراضی به محدوده شهر اردکان در راستای قانون جهش تولید مسکن را با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرارداد و ضمن موافقت با الحاق ، مقرر کرد طرح تفکیکی با رعایت چارچوب زیر پس از تایید کمیسیون ماده ۵، جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی ارسال شود :

    با عنایت به اعلام نظر آب منطقه‌ای طی نامه شماره ۲۵۰۲۰/۱۴۰۰/۳۰ مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ مسیر و حریم قنات‌های متداخل با محدوده اراضی در طرح اعمال شود .

    تراکم ساختمانی متضمن تامین حداقل ۵۰ واحد در هکتار در نظر گرفته شود .

    سرانه‌های خدماتی مطابق با مصوبه " تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری های شهری و تعیین سرانه آنها " مصوب ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ شورای‌عالی تامین شود .

    با توجه به وسعت قابل توجه اراضی ، طرح در چهار بخش فاز بندی شود و عملیات اجرایی از بخش‌های غربی و جنوبی زمین آغاز شود .

    ضمنا با توجه به این که طرح تجدیدنظر جامع شهر اردکان در مرحله تصویب در مراجع استانی است و این اراضی در کنار ظرفیت‌های داخل شهر تکافوی نیازهای فعلی نهضت ملی مسکن را خواهد کرد ، مقرر می‌شود تا تصویب بازنگری طرح جامع ، دبیرخانه شورای استان و شورای‌عالی شهرسازی و معماری از پذیرش و طرح موارد مرتبط با الحاقات موردی به محدوده شهر خودداری کنند .

    در انتهای مصوبه آمده است : در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران نقشه محدوده شهر با لحاظ اراضی الحاقی (بر اساس UTM مورد تائید سازمان ملی زمین و مسکن) در اسرع وقت جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شود .




    مطالب مرتبط

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

    |

    نظرات کاربران