در حال بارگذاری ...
  • لزوم استفاده از سازه‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی برای ارتقا کیفیت و سرعت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    تضمین کیفیت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با همکاری همه‌جانبه محقق می‌شود و در اینباره باید موضوعات مختلف از جمله نوع سیستم سازه‌ای ، نوع مصالح ، شیوه حمل و نقل ، شرایط انتخاب پیمانکاران و نظارت مستمر ، منسجم و در هماهنگی با هم انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از معرفی سازه‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی که سبب ارتقای کیفیت و سرعت ساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌شوند خبر داد .

    فرهنگ فرحبد در خصوص برنامه‌های مرکز در خصوص اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن نکاتی را ارایه کرد .

    رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تصریح کرد : تحقق ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی باکیفیت در ۴ سال دولت سیزدهم با تامین یکسری زیرساخت‌های اساسی از جمله تخصیص زمین ، تامین اعتبار مالی ، تامین مصالح ساختمانی با کیفیت در حد انبوه تا به کارگیری پیمانکاران ، مجریان و سازندگان ذی‌صلاح ، مشارکت انجمن‌های صنفی و فعالیت کارخانجات تولیدکننده سیستم و فناوری‌های نوین پیشنهاد شده چراکه  اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای رونق اشتغال و صنعت در کشور است . همکاری بین تمامی زنجیره‌های فعال در صنعت ساخت‌و‌ساز می‌تواند منجر به اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن شود .

    وی کیفیت و سرعت را دو ویژگی اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود : تضمین کیفیت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با همکاری همه‌جانبه محقق می‌شود و در اینباره باید موضوعات مختلف از جمله نوع سیستم سازه‌ای ، نوع مصالح ، شیوه حمل و نقل ، شرایط انتخاب پیمانکاران و نظارت مستمر ، منسجم و در هماهنگی با هم انجام شود . وظیفه مرکز تحقیقات است تا همسو با برنامه دولت مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرای طرح نهضت ملی مسکن را هموار کند . در عین حال مرکز تحقیقات در صدد است تا سازه‌ها و فناوری‌های نوین برای تحقق هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی باکیفیت برای متقاضیان مسکن را معرفی کند .

    رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی توضیح داد : بررسی‌های مرکز تحقیقات نشان می‌دهد که باید انتخاب نوع سیستم سازه‌ای و سیستم ساختمانی برای مسکن انبوه با دقت نظر انجام بشود . به عنوان نمونه وقتی ساختمان ها زیر ۳ طبقه است سیستم های دیوارهای باربر بتنی که سرعت در ساخت سازه و ارتقای کیفیت را به دنبال دارد مناسب است . در حالیکه وقتی تعداد طبقات بالاتر می‌رود سیستم‌ها باید به سیستم قابی شکل تغییر ماهیت بدهد . همچنین برای ساختمان‌های ۷ طبقه و بالاتر سیستم‌های قالب تونلی ، قالب یکپارچه و .. می‌تواند موثر باشد . بنابراین انتخاب سیستم سازه‌ای با شرایط یک منطقه و با توجه به ارتفاع و تعداد طبقات ساختمان سبب ارتقای کیفیت می‌شود و باید در انتخاب سیستم تعمق وجود داشته باشد .

    فرحبد پیشنهاد کرد تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موضوعات مربوط به اجزای غیرساختمانی همچون دیوارها ، تاسیسات مکانیکی و برقی و همچنین نازک‌کاری‌هایی که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اجرای کار ساختمانی را شامل می‌شود بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا ویژگی سرعت نیز در اجرای طرح رعایت شود .

    وی اعلام کرد : برخی تصور می‌کنند که اسکلت سازه‌ای بخش عمده فعالیت ساختمانی است در حالیکه اسکلت و سازه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کار ساختمانی را شامل می‌شود و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد به اجزای غیرسازه‌ای مرتبط است و قفل کار در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مربوط به این بخش است که با توجه به این بخش می‌توان سرعت لازم را به اجرای طرح داد . در طرح نهضت ملی مسکن باید راهکارهایی موردتوجه قرار بگیرد که علاوه بر کیفیت به کار اجرا نیز سرعت داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با هدف ترویج و معرفی ظرفیت‌های سیستم‌های صنعتی‌سازی تولید پیش‌ساخته مسکن ،‌ فراخوان شناسایی تولیدکنندگان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم ،‌ مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند آغاز ...

    |

    این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

    |

    مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر ، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۶ شهریورماه امسال است .

    |

    نظرات کاربران