در حال بارگذاری ...
  • سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان بوشهر ۳۵۰ میلیون تومان است

    تمام مالکان و انبوه سازانی که در محدوده بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در بافت هدف قرار دارد و پروانه ساخت و ساز را دریافت کردند و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، می‌توانند با دو روش برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر گفت : سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان ۳۵۰ میلیون تومان و در باقی شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است .

    سید محمود دستغیبی گفت : این وام در مرکز استان ۳۵۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است . وام بدون سپرده‌گذاری است و فقط باید ملک در بافت فرسوده باشد سپس بانک مسکن این وام را پرداخت خواهد کرد ، نرخ سود وام نیز بین ۹ تا ۱۲ درصد است .

    مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر درباره جزییات دریافت تسهیلات بافت فرسوده بیان کرد : تمام مالکان و انبوه سازانی که در محدوده بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در بافت هدف قرار دارد و پروانه ساخت و ساز را دریافت کردند و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، می‌توانند با دو روش برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده اقدام کنند .

    وی  اضافه  کرد : یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده ، این است که افراد به پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی مراجعه کنند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت‌نام خود را انجام دهند . روش دیگر این است که افراد به صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir  مراجعه کنند و آنجا فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پشت سر بگذارند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص وام ودیعه اسکان موقت استان نیز گفت: مبلغ وام ودیعه در بوشهر ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران