در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۱۲۹ هزار متقاضی از استان قم در سامانه طرح نهضت ملی مسکن

    ۸۶ هزار متقاضی در فاز شش (نهضت ملی) ، ۲۳ هزار متقاضی در فاز پنج ، سه هزار متقاضی فاز فرهنگیان ، ۷۵۰۰ متقاضی فاز طلاب ، پنج هزار متقاضی فاز کمیته امداد امام خمینی(ره) ، ۱۵۰۰ متقاضی فاز بهزیستی و تعداد دو هزار متقاضی به عنوان نخبه در سامانه نام نویسی کرده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت : تعداد ۱۲۸۹۵۳ متقاضی قمی در سامانه طرح حمایتی مسکن موفق به نام نویسی شده اند که از حیث تیپ شناسی و سنخ شناسی در دسته های مختلفی قرار دارند .

    داود طلوعی اظهار داشت : با اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی ، ۲۹ اسفند پایان مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن بود که با اتمام این فرصت و پس از گزارش گیری از سامانه ثمن ، حدود ۱۲۹ متقاضی مسکن در استان قم ثبت نام خود را با موفقیت انجام دادند . از تعداد کل ثبت نام کنندگان حدود ۱۰۵ هزار تن مرد و ۱۸ هزار نفر زن هستند .

    طلوعی با اشاره به این که افراد پس از ثبت نام با یکی از سه نوع نتیجه و استعلام اولیه مواجه خواهند شد توضیح داد : از مجموع ثبت نام کنندگان ، ۴۰ هزار متقاضی در وضعیت "در انتظار تأیید استعلام" ، ۵۳ هزار متقاضی " در انتظار بررسی" و ۱۵ هزار متقاضی در وضعیت " رد درخواست" هستند.

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم به تنوع در مراحل ثبت نام اشاره کرد و گفت : ۸۶ هزار متقاضی در فاز شش (نهضت ملی) ، ۲۳ هزار متقاضی در فاز پنج ، سه هزار متقاضی فاز فرهنگیان ، ۷۵۰۰ متقاضی فاز طلاب ، پنج هزار متقاضی فاز کمیته امداد امام خمینی(ره) ، ۱۵۰۰ متقاضی فاز بهزیستی و تعداد دو هزار متقاضی به عنوان نخبه در سامانه نام نویسی کرده اند .

    طلوعی در خصوص نوع سرپرستی متقاضیان ثبت نام شده در سامانه ثمن اظهار داشت : از مجموع ثبت نام کنندگان ، ۹۳ هزار متقاضی متاهل ، تعداد ۱۵۰۰ تن از آنان زن خود پرست خانوار ، هفت هزار نفر زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال ۱۴ هزار متقاضی هستند . ۱۲۷۱۵۱ هزار متقاضی در شهر قم ، ۷۶۲ تن در شهر کهک ، ۳۰۰ نفر در شهر دستجرد و ۱۸۰ متقاضی دیگر در شهر سلفچگان نام نویسی کرده اند .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص جزییات استعلامات اولیه از متقاضیان ثبت نام شده توضیح داد : فرم "ج" ۷۳ هزار متقاضی سبز و ۵۵ هزار نفر از آن ها قرمز است که البته نیازمند بررسی مجدد خواهد بود .

    طلوعی افزود : براساس استعلام از سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ، ۱۱۷ هزار متقاضی هیچ گونه سابقه ملکی و ثبتی نداشته اند و شش هزار نفر از آن ها دارای سابقه ملکی و ۳۵۰۰ نفر نیز دارای سابقه تسهیلات مسکن هستند . از مجموع کل متقاضیانی که گزینه مدارک در پروفایل آن ها قابل مشاهده است، تنها ۴۱ هزار متقاضی مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری کرده اند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    نکته قابل تأمل در اجرای این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان در بخش‌های مختلف است که امید می‌رود با تداوم مسیر خدمت رسانی به مردم شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم .

    |

    نظرات کاربران