در حال بارگذاری ...
  • عملکرد ۱۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن

    تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان بهمن ۱۴۰۰ در مجموع بالغ بر ۵ میلیون و ۲۴۱ هزار نفر است که ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده از ابتدا تا قبل از دهه فجر ۱۰۴ هزار واحد و ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده در دهه فجر ۲۱۷ هزار واحد است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی بیش از ۵۶۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در کشور آغاز و بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن نام‌نویسی کردند .

    بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ، عملکرد ۱۱ ماهه وزارتخانه در بخش مسکن اعلام شد .

    بنا بر گزارش اعلام شده ، تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان بهمن ۱۴۰۰ در مجموع بالغ بر ۵ میلیون و ۲۴۱ هزار نفر است که ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده از ابتدا تا قبل از دهه فجر ۱۰۴ هزار واحد و ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده در دهه فجر ۲۱۷ هزار واحد است .

    تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده برای ساخت در طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۷۰ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۵۶۵ هزار و ۸۶۵ واحد آغاز شده است . از این تعداد بیشترین میزان مربوط به شرکت عمران شهرهای جدید با ۱۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد و کمتری مربوط به وزارت جهادکشاورزی با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد است .

    سهم سایر دستگاه‌های متولی به ترتیب سازمان ملی زمین و مسکن ۱۵۵ هزار و ۸۴۸ واحد ، شرکت بازآفرینی شهری ۸۰ هزار واحد ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۷۴ هزار و ۹۳۵ واحد ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷۰ هزار و ۲۰۰ واحد ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۷ هزار و ۷۸۹ واحد و وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۲۰۴ واحد است .

    گفتنی است ، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دستور کار دارد . بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان تاکنون اراضی بالغ بر یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است و اراضی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده و در مراحل بررسی برای تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن به ضرورت ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران