در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام بیش از ۶۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

    تاکنون تعداد ۳۲۹۵۵ متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی فرم (ج) ، عدم سابقه مالکیت شخصی (ثبت اسناد و املاک) ، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند که این تعداد حدود ۵۰ درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد ، در ادامه پایش تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند. تمام متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت : تاکنون ۶۸۸۱۱ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان موفق به ثبت نام شده اند که ۳۲۹۵۵ تن از آنها مجاز شناخته شده اند .

    محبوبی اظهار داشت : طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف اجرایی می شود .

    وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نامی ها در استان گلستان از مرز ۸۸ هزار نفر گذشته است افزود : از این تعداد  ۶۸۸۱۱ متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا فاز شش بوده اند که از این میزان ثبت نامی ۵۱۳۲۰ متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار و ۱۷۴۹۱ متقاضی مجرد می باشد .

    وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد : تاکنون در شهر گرگان ۲۱۱۹۷ ، در شهر گنبد ۸۹۷۹ ، در شهر مینودشت ۵۵۵۸ ، در شهر آزادشهر ۴۰۴۱ نفر و در شهر علی آباد کتول ۳۴۳۸ نفر تا پایان روز ۷ فروردین سالجاری در سامانه نام نویسی کرده اند .

    محبوبی گفت : تاکنون تعداد ۳۲۹۵۵ متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی فرم (ج) ، عدم سابقه مالکیت شخصی (ثبت اسناد و املاک) ، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند که این تعداد حدود ۵۰ درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد ، در ادامه  پایش تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند. تمام متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص آخرین اقدامات در اراضی ۴۸ هکتاری گرگان توضیح داد : این سایت با کارگزاری بنیاد مسکن و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال آماده سازی برای عملیات ساختمانی با ظرفیت تقریبی ۸۲۰۰ واحد می باشد .

    محبوبی بر لزوم افتتاح حساب و واریز وجه متقاضیان تایید نهایی شده تاکید کرد و گفت : تا پایان ۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸۰ نفر از متقاضیان واریز وجه نموده اند . مهم این است که متقاضی موثر وجود داشته باشد و صرف ثبت نام کافی نبوده و لازم است متقاضیان حداقل ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت : در مسکن شهری و روستایی ۲۶ هزار واحد آمادگی احداث وجود دارد که ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی ، پنج هزار واحد ثبت نام خود مالکی و ۱۰ هزار مسکن شهری بوده که تامین زمین شده است .

    محبوبی در خصوص جزئیات قیمت هر متر مربع مسکن نهضت ملی در استان گلستان توضیح داد : بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان ، قیمت پایه برای هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد .

    وی با اشاره به این که در هر پروژه عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم ، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد ، تاکید کرد : قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و قیمت چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود . در شهر گرگان وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی ۳۵۰ میلیون تومان و مابقی شهرها استان ۳۰۰میلیون تومان و در حال حاضر با سود ۱۸ درصد می باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان با بیان اینکه تمام دفاتر پیشخوان دولت  پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود ، خاطرنشان ساخت : از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می شود  تکمیل مدارک خود را صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان انجام و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن کسب نمایند .




    مطالب مرتبط

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    نظرات کاربران