در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی همزمان بیش از ۱۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی

عملیات ساخت ۱۶ هزار و ۴۹۷ واحد مسکونی در استان آغاز شده و ۹ هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دست اقدام بوده و در سامانه ثبت شده است که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان شمالی ، عملیات اجرایی و کلنگ زنی همزمان ۱۶ هزار و ۴۹۷ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز می شود .

۱۶۴۹۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان با حضور فرزاد نجات نیا معاون وزیر راه و شهرسازی ، محمدحسین حسین نژاد استاندار خراسان شمالی ، قاسم قاسمی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ، نمایندگان مردم استان و دیگر مسئولان کلنگ زنی شد .

معاون حقوقی ، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی در کلنگ زنی دو هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شیروان و همزمان ۱۶۴۹۷ هزار واحد مسکونی در کل استان ، اظهار داشت : یکی از نیازهای اصلی و اولویت های مهم دولت ، تامین مسکن است .

فرزاد نجات نیا با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی افزود : این اتفاق بزرگی است که باید در جهت رونق صنعت ساختمان که موجب ایجاد اشتغال می‌شود تلاش کرد .

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان ظرفیت خوبی دارد ادامه داد : برای ساخت مسکن باید به طور شبانه روز زمان باید گذاشت و اگر طرح مطالعاتی و... صورت نگرفته است باید هرچه زودتر تلاش کرد تا این کلنگ زنی به نتیجه برسد .

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزرات راه و شهرسازی در ادامه بر انسجام و‌هم افزایی بین مسئولان در استان برای برون رفت از مشکلات تاکید کرد و گفت : توزیع امکانات و اعتبارات باید متناسب با آمایش منطقه ای باشد .

در ادامه قاسم قاسمی ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام ۵۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در  استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۳۳ هزار نفر دارای شرایط هستند . عملیات ساخت ۱۶ هزار و ۴۹۷ واحد مسکونی در استان آغاز شده و ۹ هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دست اقدام بوده و در سامانه ثبت شده است که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

وی افزود : ۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شیروان ثبت نام کردند که به دلیل برخی مشکلات هزار و ۹۴۳ نفر انصراف دادند .

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت : همزمان با پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای مسکونی باید سرانه مورد نیاز اجتماعی از جمله اماکن مذهبی، بهداشتی، آموزشی و... باید ساخته شود .

محمدرضا حسین نژاد با اشاره به قانون اساسی مسکن را حق قانونی هر فرد دانست و افزود : مکان یابی مناسب برای اجرای طرح ملی مسکن موجب تسریع در روند اجرای ساخت و ساز واحدهای مسکونی خواهد شد .




مطالب مرتبط

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

|

شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

|

نظرات کاربران