در حال بارگذاری ...
  • اجرای عملیات احداث ۱۸ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد توسط بنیاد مسکن طی سال گذشته

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۱۸ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمدی در سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد ، گفت : حدود ۵ هزار واحد مسکونی در سال گذشته تکمیل و تحویل شد .

    حمیدرضا سهرابی در بیان برنامه‌های آن بنیاد برای اجرای مسکن برای اقشار کم‌درآمدی در مناطق شهری به غیر از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه آمار پرداخت .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بخش عمده وظایف بنیاد مسکن برای تولید مسکن اجرای طرح نهضت ملی مسکن همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم است ، گفت : سهمیه بنیاد برای تولید مسکن اقشار کم‌درآمدی در مناطق شهری در سال گذشته به غیر از طرح نهضت ملی مسکن ۲۰ هزار واحد بود که حدود ۱۸ هزار واحد آن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد .

    سهرابی افزود : از ۱۸ هزار واحد مسکنی که سال گذشته شروع شد ۴ هزار و ۸۷۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران