در حال بارگذاری ...
  • احداث و تکمیل ۴۹۶ پروژه‌ در زیربنای بیش از ۳/۵ میلیون مترمربع توسط سازمان مجری ساختمان‌ها از بدو تاسیس تاکنون

    ۸ پروژه ورزشی در زیربنای ۱۲۶ هزار و ۶۸۸ مترمربع ، ۸ پروژه فرهنگی شامل مصلی و اماکن مذهبی در زیربنای ۲۶ هزار و ۷۷۰ مترمربع ، ۱۱ پروژه ویژه (کتابخانه ملی ، اجلاس سران و موزه قرآن) در زیربنای ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع توسط سازمان مجری از ابتدای تاسیس تاکنون احداث و تحویل شد . انجام ۴۹ طرح مطالعاتی و پژوهشی از دیگر اقدامات انجام گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بدو تاسیس تاکنون ۴۹۶ پروژه در زیربنای کل ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ مترمربع را احداث و تکمیل کرد .

    علی نبیان گفت : سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بدو تاسیس تاکنون ۴۹۶ پروژه را که شامل فضاهای درمانی ، فضاهای اداری-آموزشی ، فضاهای تامینی و تربیتی ، فضاهای ورزشی ، فضاهای فرهنگی ، پروژه‌های ویژه (کتابخانه ملی ، اجلاس سران و موزه قرآن) و طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی است در زیربنای ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ مترمربع احداث و تکمیل کرد .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد : از ابتدای تاسیس سازمان تاکنون ۲۳۷ فضای درمانی (مراکز بهداشتی و بیمارستانی) با مجموع ۲۴ هزار و ۴۳۹ تخت در زیربنای ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع ، ۱۶۱ فضای اداری و آموزشی در زیربنای ۵۸۴ هزار و ۸۲۵ مترمربع ، ۸ فضای تامینی و تربیتی در زیربنای ۱۰۱ هزار و ۹۹۳ مترمربع احداث شد .

    نبیان توضیح داد : ۸ پروژه ورزشی در زیربنای ۱۲۶ هزار و ۶۸۸ مترمربع ، ۸ پروژه فرهنگی شامل مصلی و اماکن مذهبی در زیربنای ۲۶ هزار و ۷۷۰ مترمربع ، ۱۱ پروژه ویژه (کتابخانه ملی ، اجلاس سران و موزه قرآن) در زیربنای ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع توسط سازمان مجری از ابتدای تاسیس تاکنون احداث و تحویل شد . انجام ۴۹ طرح مطالعاتی و پژوهشی از دیگر اقدامات انجام گرفته است .  

    گفتنی است ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی بزرگترین سازمان تخصصی احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی کشور است . این سازمان ، سال ۱۳۷۲ پس از تصویب اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان یکی از سازمان های وابسته به وزارتخانه ای که بعدها به وزارت راه و شهرسازی تبدیل شد ، آغاز بکار کرد . تمرکز سیاست‌گذاری ، مدیریت و هماهنگی ، افزایش کیفیت ، کاهش زمان اجرا و قیمت تمام شده در ساخت بناهای دولتی و عمومی هدف‌هایی بودند که سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی برای دستیابی به آنها بنیان نهاده شد .

     




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران