در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام نهایی ۶۹۲۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل

    در اکثر شهرها تأمین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در شهر اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و ما تلاش می‌کنیم تا با اخذ مجوز کار گروه امور زیر بنایی ، شورای برنامه ریزی استان و و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان بنا قرار دهیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ثبت نام نهایی ۶۹۲۰۰ متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد .

    محبوب حیدری اظهار کرد : ما تلاش می‌کنیم تا با تأمین زمین در شهر اردبیل ، ساخت واحدهای متعدد مسکن را برای متقاضیان آغاز کنیم که انتظار می‌رود متقاضیان نیز با پرداخت به موقع مبالغ ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را در احداث این واحدها کمک و یاری کنند .

    وی با رد شایعاتی مبنی برتأمین زمین از محدوده شهرها با نام اراضی کشاورزی گفت : به هیچ وجه برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، اقدام غیرقانونی با هدف تأمین زمین انجام نمی‌شود و با اخذ مجوز قانونی تغییر کاربری‌ها با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها انجام خواهد شد . متقاضیان زمین که تمایل به تغییرکاربری دارند ، می‌توانند درخواست خود را به راه و شهرسازی استان ارائه کنند تا با اخذ مجوز و طرح موضوع در جلسات شورای مسکن استان امکان صدور مجوزهای قانونی در محدوده شهرها برای اراضی درجه ۳ و ۴ فراهم آید .

    حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : در اکثر شهرها تأمین زمین رایگان برای احداث مسکن انجام شده و در شهر اردبیل نیز برخی محدودیت‌ها رفع و ما تلاش می‌کنیم تا با اخذ مجوز کار گروه امور زیربنایی ، شورای برنامه ریزی استان و و شورای عالی معماری و شهرسازی زمین مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان بنا قرار دهیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به افزایش پرداخت تسهیلات مسکن اشاره کرد و ادامه داد : با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا ۷۰ درصد منابع ساخت این واحدها از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده و مابقی نیز به عنوان آورده متقاضیان مورد توجه قرار می‌گیرد . از همین روزهای نخستین سال ۱۴۰۱ تلاشمان بر این است تا در شهر اردبیل راه و شهرسازی استان و در سایر شهرستان‌ها نیز بنیاد مسکن تولیت احداث مسکن نهضت ملی را عهده‌دار شود .

     




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    نظرات کاربران