در حال بارگذاری ...
  • ضرورت راه اندازی سامانه گزارش‌دهی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال را در برنامه قرار داده است . بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده هم‌اکنون ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت راه و شهرسازی در حوزه تملک زمین خواستار راه‌اندازی سامانه گزارش‌دهی به روز از پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن شد .

    محمدرضا رضایی‌کوچی در نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که در حوزه تملک زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات مناسبی از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی انجام شد خواستار تعریف سامانه‌ای به روز برای ارایه آمار از میزان پیشرفت طرح تولید مسکن شد . سامانه‌ای تعریف و هفتگی به روز شود تا میزان پیشرفت پروژه‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن در تمامی استان‌ها و شهرها مشخص و ارایه شود .

    رضایی‌کوچی ادامه داد : در خصوص قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باید راهکارهایی ارایه شود تا متقاضیان تایید شده بتوانند برنامه‌ریزی داشته باشند . همچنین در خصوص آورده متقاضیان نیز باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که آورده متقاضیان در استطاعت و توان پرداخت مردم باشد .

    گفتنی است ، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال را در برنامه قرار داده است . بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده هم‌اکنون ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است .




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران