در حال بارگذاری ...
  • آمادگی آزمایشگاه فنی و مکانیک خراسان جنوبی به منظور نقش آفرینی در طرح نهضت ملی مسکن

    این آزمایشگاه خدمات فنی و مهندسی خود را به عنوان بازوی توانمند دولت و وزارت متبوع در پروژه‌های نهضت مسکن با ارائه خدماتی از جمله کنترل کیفی بتن ، عملیات خاکی و آزمایش‌های مقاومت مصالح برعهده داشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان جنوبی گفت : این آزمایشگاه با در اختیار داشتن تجهیزات منحصر به فرد ، استاندارد و توان علمی بالا آمادگی دارد در ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی ، بالاخص طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان نقش آفرین باشد .

    علی‌اکبر بیکیان گفت : این آزمایشگاه همگام با اهداف کلان دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در تلاش است با عمل به وظایف سازمانی خود در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی ، به عنوان بازوی فنی متولیان پروژه‌های عمرانی استان نقش آفرین باشد . آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان با بهره‌مندی از ۴۶ پرسنل متخصص و فنی با در اختیار داشتن پنج شعبه ، ۱۷ واحد محلی در سال گذشته در ۳۶ پروژه مهم عمرانی استان نقش آفرین بوده و با ورود به بازارهای جدید ۱۷ قرار جدید ثبت و ۱۵ قرارداد را نیز تمدید کرده است .

    بیکیان با بیان اینکه این آزمایشگاه با در اختیار داشتن تجهیزات منحصر به فرد ، به روز و استاندارد و توان علمی و تخصصی بالا آمادگی دارد در ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی کلیه دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های دولتی و خصوصی ، بالاخص طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان نقش آفرین باشد ،‌ عنوان کرد :‌ این آزمایشگاه در سال ۱۴۰۰، نسبت به دوره مشابه سال قبل ، رشد ۶۴ درصدی در افزایش انجام مطالعات و آزمایش‌های فنی و مهندسی را تجربه کرده است .

    مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی تصریح کرد : انجام ۶۷ هزار و ۱۷۷ مورد آزمایش عملیات خاکی ، حدود ۸۰۰ متر عملیات تحقیقات صحرایی (حفاری ژئوتکنیک) ، ۳۴ مورد طرح بتن و آسفالت ، یک هزار و ۳۹۴ مورد کنترل مرغوبیت مصالح سنگی، ۲۷۵ کیلومتر آزمایش‌های (CBR - VSS) و کنترل کیفی آزمایشات سیمان ، ۲۴ مورد آزمایش فیزیکی و شیمیایی سیمان با توجه به استفاده از روکش بتنی ، یک هزار ۴۸۴ مورد آزمایش کنترل کیفی روکش بتنی، چهار هزار و ۵۳۶ مورد عملیات کنترل کیفی آسفالت پخش شده ، آزمایش ارزیابی شاخص ناهمواری راه‌ها (IRI) و ۲۷ هزار و ۶۹۰ مورد آزمایش مقاومت فشاری بتن ، با دقت و رعایت استانداردهای تدوین شده داخلی و بین‌المللی و تحویل به موقع نتایج به مشتریان و کارفرمایان از اهم اقدامات فنی این آزمایشگاه در سال ۱۴۰۰ بوده است .

    وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان جنوبی در آنها نقش آفرینی کرده است ، گفت : باند دوم محور طبس یزد، قطعه چهارم دیهوک - راور ، باند دوم محورطبس - یزد ، طرح فولاد قاینات ، باند دوم سربیشه - درح میل ۷۸ ، قطعه ۱۶ راه آهن زابل - بیرجند - مشهد ، بزرگراه بیرجند – قاین ، بزرگراه بیرجند - قاین و برداشت دوم شاخص ناهمواری راه‌های فرعی استان از جمله پروژه‌‎های مهم ملی و استانی بوده است که آزمایشگاه استان در ارتقاء کیفی آنها تاثیرگذار بوده است .

    بیکیان افزود :‌ این آزمایشگاه خدمات فنی و مهندسی خود را به عنوان بازوی توانمند دولت و وزارت متبوع در پروژه‌های نهضت مسکن با ارائه خدماتی از جمله کنترل کیفی بتن ، عملیات خاکی و آزمایش‌های مقاومت مصالح برعهده داشته است .

    مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سال گذشته گفت : این آزمایشگاه موفق شده بیش از دو هزار ساعت - نفر کارگاه‌های متنوع آموزشی را برای کارکنان ، کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برگزار کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران