در حال بارگذاری ...

دستور توقف ۸۰ پروژه ساختمان سازی در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان

بر اساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه می بایست حدود ۲۰ درصد پروژه ها را بازدید کنند که در سال ۱۴۰۰ خوشبختانه بیش از برنامه ، بازدید از پروژه ها انجام شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت : هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۴۰۰ دستور توقف ۸۰ پروژه صادر شد .

اسماعیل اسدی در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه (ماده ۳۵) در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت : در سال گذشته واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۸۰ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد . از حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۲۰ بازدید ، توسط ناظران عالیه این اداره کل انجام شده است .

اسدی توضیح داد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه می بایست حدود ۲۰ درصد پروژه ها را بازدید کنند که در سال ۱۴۰۰ خوشبختانه بیش از برنامه ، بازدید از پروژه ها انجام شده است .

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان ساخت : شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را از  طریق پورتال این اداره کل به نشانی https://qom.mrud.ir/ بخش " نظارت و ارزیابی کیفیت ساخت و سازهای کشور" گزارش دهند .




مطالب مرتبط

واحدهای پلمب شده تا زمانی که پروانه کسب خود را دریافت نکنند ، از وضعیت پلمب خارج نخواهند شد . در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند .

|

هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است .

|

وزارت راه و شهرسازی طبق مواد سه و چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

|

مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

|

نظرات کاربران