در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۵۹ هزار و ۹۰۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان

    در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده راه و شهرسازی بوده و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم کارگزاری ساخت مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می‌باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان ، از ثبت نام ۵۹ هزار و ۹۰۱ نفر در استان زنجان در سامانه نهضت ملی مسکن تا پایان اسفند ماه سال گذشته خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر از ثبت نامی ها مربوط به مجردین است .

    بهزاد کردلو به آخرین آمار ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت : از ۲۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ماه سال گذشته ، بیش از ۵۹ هزار و ۹۰۱ نفر در استان زنجان با احتساب مجردین بالای ۲۳ سال ، در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند .

    وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۷۰ نفر در شهر زنجان ثبت نام کردند ، اظهار داشت : این شهرستان بیشترین ثبت نامی ها در طرح نهضت ملی مسکن در استان را به خود اختصاص داده است . همچنین ۴ هزار و ۹۳۷ نفر در شهرستان ابهر نام نویسی کردند و مابقی ثبت نامی ها مربوط به شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد .

    کردلو ، با بیان اینکه امکان ثبت نام برای مردان و بانوان مجرد در چهار بخش در طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر بود و مجردین مرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال ، مجردین مرد بالای ۴۵ سال، زنان مجرد بالای ۳۵ سال و زنان خود سرپرست در این طرح ثبت نام کردند ، گفت : از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر به مجردها (زن و مرد) اختصاص دارد .

    وی با اشاره به اینکه تاکنون در شهر زنجان به ۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال شده است ، ادامه داد : همچنین در مرحله دوم هم ، برای دو هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط براساس اولویت بندی، جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال خواهد شد تا به کارگزاری مربوطه مراجعه کرده و مدارک خود را تکمیل کنند و گفتنی است در شهرستان ابهر هم به متقاضیان واجد شرایط از هفته آینده پیامک ارسال می‌شود تا پرونده تشکیل بدهند و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز پالایش اطلاعات متقاضیان و تشکیل پرونده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام می‌باشد .

    رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان ، متذکر شد : متقاضیان بر مبنای متاهل بودن ، سن متقاضی ، تعداد فرزند اولویت بندی شده و جهت تشکیل پرونده به صورت مرحله‌ای پیامک به آنان ارسال می‌شود ، تا با حضور در کارگزاری نهضت ملی مسکن نسبت به تشکیل پرونده و بررسی مدارک متقاضی اقدام کنند .

    کردلو با تاکید بر اینکه متولی تامین زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اداره راه و شهرسازی استان است ، بیان داشت : در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده راه و شهرسازی بوده و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم کارگزاری ساخت مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می‌باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن ...

    |

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    از ۲۷ هزار واحد مسکونی حمایتی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دو سال اول دولت سیزدهم تخصیص پروژه شده‌ است و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران