در حال بارگذاری ...
  • تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن

    پذیرفته‌شدگانی که سه شرط را داشتند برای کنترل شرط سابقه سکونت به عنوان شرط چهارم به کارتابل استان‌ها و شهرهای جدید معرفی شدند . با ارسال پیامک توسط همکاران در سطح استان‌ها و شهرهای جدید متقاضیان واجد شرایط دعوت‌ می‌شوند و شرط چهارم در خصوص آنها کنترل و لیست نهایی اعلام خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : پذیرفته شدگان با تایید سه شرط به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ، شهرهای جدید و بنیاد مسکن برای کنترل شرط چهارم معرفی شدند .

    محمود محمودزاده جزئیاتی از تازه‌ترین پالایش‌های طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد .

    معاون مسکن و ساختمان با یادآوری آغاز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ که تا آخرین ساعات سال گذشته ادامه یافت گفت : در طرح نهضت ملی مسکن، ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار متقاضی در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کردند که از این تعداد در پالایش اولیه با بررسی سه شرط تاهل، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن مالکیت خصوصی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند .

    نام‌نویسی ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار متفاضی در سامانه ثمن

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : پذیرفته‌شدگانی که سه شرط را داشتند برای کنترل شرط سابقه سکونت به عنوان شرط چهارم به کارتابل استان‌ها و شهرهای جدید معرفی شدند . با ارسال پیامک توسط همکاران در سطح استان‌ها و شهرهای جدید متقاضیان واجد شرایط دعوت‌ می‌شوند و شرط چهارم در خصوص آنها کنترل و لیست نهایی اعلام خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : افرادی که پیامک دریافت کردند باید به اداره کل راه و شهرسازی استان یا شرکت عمران شهرهای جدید و یا در شهرهای کوچک به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه ‌کنند و بر اساس لیستی که وجود دارد مدارک را تکمیل ‌کنند . متقاضیان بعد از تایید کلیه مدارک از طریق سامانه ، دعوت و حساب بانکی به نام آنها باز می‌شود. بعد از این مرحله متقاضیان باید مبلغ ورودی را واریز کنند تا بعد از آن به پروژه در حال اجرا و یا پروژه‌ای که آماده شروع است معرفی ‌شوند .

    آورده متقاضیان در ۵ مرحله در طول دوره ساخت پرداخت می‌شود

    محمودزاده افزود : بعد از طی این شرایط متقاضیان قراردادی را با سازنده منعقد می‌کنند که مبلغ آورده متقاضی باید طی ۵ مرحله در مقاطعی که در جدول قرارداد قید شده توسط متقاضیان به حساب مسدودی که در بانک به نام خود متقاضی وجود دارد واریز شود . همچنین تسهیلات از طریق بانک عامل به همان حساب واریز می‌شود و با اعلام دستگاه مجری این مبالغ به حساب سازنده با توجه به پیشرفت پروژه واریز خواهد شد .

    وی گفت : قیمت تمام شده مسکن منهای تسهیلاتی که در نظر گرفته شده است ، آورده متقاضیان است . آورده بر اساس پروژه‌ها و در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. هرچقدر تراکم ساختمانی و تعداد طبقات بالاتر باشد قیمت تمام شده بالاتر است . بنابراین قیمت در شهرهای کوچک و در شهرهای بزرگ ، کلانشهرها و شهرهای جدید متفاوت است . برآوردهای اولیه از قیمت ساخت روزی که متقاضیان انعقاد قرارداد می‌کنند به اطلاع متقاضی می‌رسد اما در نهایت قیمت تمام شده ملاک است . بدین معنا بعد از یکسال و نیم تا دو سال که اجرای پروژه زمان می برد به قیمت تمام شده روز تسویه حساب می‌شود .

    محمودزاده با یادآوری اینکه آورده متقاضیان در ۵ قسط پرداخت می‌شود ، گفت : آورده متقاضیان بر اساس طول دوره ساخت که یک سال و نیم تا دو سال است مرحله به مرحله توسط متقاضیان پرداخت می‌شود . مرحله اول در هنگام ورود به پروژه با پرداخت ۴۰ میلیون تومان ، مرحله دوم بعد از اتمام فوندانسیون، مرحله سوم بعد از اتمام اسکلت، مرحله چهارم بعد از اتمام سفت کاری و در مرحله پنجم بعد از نازک‌کاری توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای مرکزی مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بررسی و هماهنگی لازم در خصوص ستاد ...

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    نظرات کاربران