در حال بارگذاری ...
  • اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مراحل الحاق به محدوده است

    این اراضی تامین شده و مراحل نهایی کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها را طی کرده و‌ آماده برای تولید مسکن است . حدود ۴۱ هزار هکتار اراضی دیگر متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید در خارج از محدوده شهرها و در حریم شهرها شناسایی شده است که مراحل الحاق آن‌ها به محدوده شهر در کارگروه‌های استانی و در شورای برنامه‌ریزی استان در حال پیگیری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است از شناسایی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی با قابلیت تغییر کاربری اراضی برای تولید مسکن خبر داد .

    ارسلان مالکی تازه‌ترین وضعیت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد . ۱۴ هزار و ۸۸۹ هکتار اراضی داخل محدوده شهرها شناسایی شده که مستعد بارگذاری ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن هستند . برآورد این است که حدود۹۸۰ هزار واحد مسکونی در این اراضی قابلیت بارگذاری خواهند داشت . این اراضی با احتساب شهرهای جدید است که تا هفته گذشته در بانک زمین بارگذاری شده است .

    عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد : این اراضی تامین شده و مراحل نهایی کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها را طی کرده و‌ آماده برای تولید مسکن است . حدود ۴۱ هزار هکتار اراضی دیگر متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید در خارج از محدوده شهرها و در حریم شهرها شناسایی شده است که مراحل الحاق آن‌ها به محدوده شهر در کارگروه‌های استانی و در شورای برنامه‌ریزی استان در حال پیگیری است .

    وی با یادآوری اینکه مراحل الحاق شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر توسط شورای عالی مسکن به استانداران و شورای برنامه‌ریزی استان تفویض شده است ، توضیح داد : در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت بعد از تایید در شورای برنامه‌ریزی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری بررسی و تایید می‌شود . از این اراضی که ۴۱ هزار هکتار در حال بررسی است ، پیش‌بینی این است که چنانچه تمامی اراضی الحاق شوند بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در این بخش می‌توان برای طرح نهضت ملی مسکن زمین تامین کرد .

    عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت : با احتساب این دو عدد یکی اراضی داخل محدوده که کاربری مسکونی دارند و دیگری اراضی واقع در حریم که مراحل الحاق را طی می‌کنند مشروط به آنکه مراحل الحاق طی شود حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از این اراضی قابل تامین است .

    شناسایی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی با قابلیت تغییر کاربری اراضی برای تولید مسکن

    مالکی همچنین اعلام کرد : به غیر از این ظرفیت که از اراضی ملی موجود تامین می‌شود سایر ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن نیز بررسی شده است . به عنوان نمونه ، ظرفیت‌های موجود در ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن که تغییر کاربری اراضی را مطرح کرده است ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در آن بخش اراضی شناسایی شده است که برای طرح در کمیسیون ماده ۵ استان‌ها در حال رسیدگی است و منتظر نظر کمیسیون‌های ماده ۵ هستیم .




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی ، دانشگاهیان و نخبگان بود که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شد .

    |

    شخص رئیس‌جمهور هر ۲۰ روز یک‌بار در جلسات شورای عالی مسکن حضور می‌یابند و وزیر راه و شهرسازی هم هر روز روند پیشرفت کار را پیگیری می‌کنند . سازمان ملی زمین و مسکن هم با همه قدرت و امکانات برای انجام وظایفی که برعهده دارد ایستاده‌ است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران