در حال بارگذاری ...

الحاق بیش از ۲۵۷ هکتار زمین در سیستان و بلوچستان جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن

با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، احداث افزون بر ۹۶ هزار واحد مسکونی شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار ساله به شمال استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از الحاق به محدوده بیش از ۲۵۷ هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زاهدان ، سراوان و خاش در نخستین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد .

سید مهدی میری از الحاق به محدوده بیش از ۲۵۷ هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زاهدان ، سراوان و خاش در نخستین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد .

وی اظهار داشت : این اراضی امروز در نخستین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید که بر اساس مصوبات این جلسه ۱۵۰ هکتار زمین در شهر سراوان ، ۹۳ هکتار در شهر خاش و ۱۴ و ۶ دهم هکتار زمین نیز در شهر زاهدان به منظور اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهری استان افزوده شد .

میری ادامه داد : با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، احداث افزون بر ۹۶ هزار واحد مسکونی شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار ساله به شمال استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است .

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد : برای اجرای این تعداد واحد مسکونی حدود هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد نیاز است که بخش قابل توجهی از آن تاکنون از سوی این اداره کل تامین شده است .




مطالب مرتبط

به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

|

تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

|

در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد ، تامین شده است .

|

تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

نظرات کاربران