در حال بارگذاری ...
  • طرح نهضت ملی مسکن اقدامی جهادی برای خانه دار شدن مردم

    راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با همکاری شهرداری ها و نظام مهندسی ، عملیات اجرایی واحدهایی را که متقاضیان سهم اولیه مشارکت را واریز کرده اند ، آغاز می کنند . باید با سرعت بخشی به روند صدور پروانه ها در استان و شهرستان ها ، اجرای واحدهای طرح جهش ملی مسکن سرعت گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن ، اقدامی جهادی برای خانه دار شدن مردم است ، از آغاز عملیات اجرایی واحدهای این طرح تا پایان ماه جاری خبر داد .

    سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورا در سالن جلسات شهید بهشتی استانداری برگزار شد اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن اقشاری است که مسکنی ندارند و لازم است با اطلاع رسانی به افراد ثبت نام کرده ، زمینه مشارکت آنان با واریز آورده اولیه برای آغاز عملیات اجرایی فراهم شود .

    وی با اشاره به حمایت های دولت از این طرح در خصوص تامین زمین و اختصاص تسهیلات ، اظهار کرد : دولت با وجود تنگناهای مالی برای رفع دغدغه خانواده ها در خصوص تامین مسکن اقدام کرده و همه دستگاه‌های مرتبط و متقاضیان باید با همکاری هم از این فرصت برای رفع مسائل مربوط به تامین مسکن استفاده کنند .

    معاون استاندار اردبیل افزود : راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با همکاری شهرداری ها و نظام مهندسی ، عملیات اجرایی واحدهایی را که متقاضیان سهم اولیه مشارکت را واریز کرده اند ، آغاز می کنند . باید با سرعت بخشی به روند صدور پروانه ها در استان و شهرستان ها ، اجرای واحدهای طرح جهش ملی مسکن سرعت گیرد .

    محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به ثبت نام ۶۹ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح جهش ملی مسکن در استان از تایید نهایی ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر خبر داد . ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد در اردبیل و هفت هزار و ۱۹۶ نفر در سایر شهرستان ها تایید شده اند . تاکنون در کل استان یک هزار و ۵۸۰ نفر از تایید شده ها، مبلغ آورده اولیه را واریز کرده اند .

    حیدری با بیان اینکه تعداد واریز کننده ها پایین است ، خواستار اطلاع رسانی در شهرستان ها و مرکز استان به ثبت نام کنندگان برای واریز مبلغ آورده اولیه شد .

    وی از آغاز اجرای واحدهای طرح جهش ملی مسکن تا پایان ماه جاری خبر داد و خواستار همکاری شهرداری و نظام مهندسی برای تسریع در صدور پروانه و تاییدیه شد .




    مطالب مرتبط

    طبق تفاهم انجام گرفته ساخت پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین شهر مرزی پارس آباد مغان به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شده است . 

    |

    این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

    |

    اخذ پروانه برای ۹۶ واحد از ۱۲۹ واحد مسکونی ویلایی در شهرک ولیعصر (عج) گرمی صورت گرفته که از این ۹۶ واحد ۱۵ واحد به اتمام رسیده و تعداد۴۰ واحد در مرحله اسکلت و دیوارچینی بوده ، ۲۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون قرار داشته و مابقی در مرحله شروع عملیات اجرایی است .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران