در حال بارگذاری ...
  • اصل مهم دراجرای پروژه های بازآفرینی شهری ، مشارکت جدی تمامی دستگاه های عضو ستاد است

    اعتبارات تخصیص یافته با بازآفرینی شهری از محل اعتبارات ملی است که در سال ۹۸ حدود ۸.۵ میلیاردتومان درسال ۹۹ حدود ۱۲.۸ میلیاردتومان ودر سال ۱۴۰۰ بعداز سفر ریاست محترم جمهور به استان به ۲۲.۷ میلیارد تومان افزایش یافته که دارای نرخ رشد ۷۷ درصد نسبت به سال ۹۹ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی (دبیر ستاد) و با حضور اعضاء ستاد برگزار و ۷ دستور کار جلسه مورد بررسی قرار گرفت .

    مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه ها اظهار داشت : مساحت کل محلات هدف در سطح استان خراسان جنوبی ۱۰۰۷ هکتار است که ۴۹۱ هکتار در محلات هدف بافت فرسوده ۱۳۶ هکتار در محدوده تاریخی ۱۵۵ هکتار در روستاهای ادغام شده و ۲۲۵ هکتار در سکونتگاه‌های محلات هدف در ۷ شهر دارای محلات مصوب خراسان جنوبی قرار دارد که در مجموع ۱۱۰۴۷۴ نفر دراین محلات سکونت دارند و میزان مساحت محلات هدف به کل شهر ۱۳ درصد است .

    وحید داعی با تاکید بر اینکه اصل در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری موضوع مشارکت جدی تمامی دستگاه ها عضو ستاد است افزود : اعتبارات تخصیص یافته با بازآفرینی شهری از محل اعتبارات ملی است که در سال ۹۸ حدود ۸.۵ میلیارد تومان درسال ۹۹ حدود ۱۲.۸ میلیاردتومان ودر سال ۱۴۰۰ بعداز سفر ریاست محترم جمهور به استان به ۲۲.۷ میلیارد تومان افزایش یافته که دارای نرخ رشد ۷۷ درصد نسبت به سال ۹۹ است .

    وی همچنین توانمندسازی ساکنین محلات هدف و موضوع آموزش را از مباحث مورد توجه این اداره کل دانست و گفت : در سال ۹۸  و ۹۹ اعتباری حدود ۱۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۰ اعتبار ۱۱۶ میلیون تومان برای تحقق این موضوع در نظر گرفته شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص ارائه گزارش از پیگیری و جذب اعتبارات ۳۰ میلیارد تومان سفر ریاست محترم جمهوری به استان هم گفت : از مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر  ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ جذب شده که برنامه ریزی لازم جهت اجرای پروژه ها از جمله : احداث فضای سبز و اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی در شهر بیرجند ، احداث خانه محله و کمک به احداث بازارچه صنایع دستی در شهر سرایان ، احداث سالن ورزشی در شهر فردوس و کمک به بهسازی معابر شهر خوسف صورت گرفته است .

     داعی افزود : با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیارد تومان بعنوان سهمیه قیر برای محلات هدف بازآفرینی شهری محقق وبه شهرداری ها کمک شده است و در سالجاری هم پیگیر این موضوع هستیم و شهرداری هایی که سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند در اولویت تخصیص سهمیه قیر قرار خواهند گرفت .

    لازم بذکر است درادامه جلسه دیگر دستورکارها ازجمله طرح پروژه های اجرایی سال ۱۴۰۱ وتعیین سهم دستگاه های اجرایی و شهرداری ها ، طرح محدوده محلات هدف شهر قهستان و پیگیری مکاتبه شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت تامین اعتبار پروژه های بازآفرینی شهری از محل جزء یک بند ب ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران