در حال بارگذاری ...
  • اختصاص اراضی دولتی برای تامین مسکن ۸۰ نفر از اقشار ویژه شهرستان چادگان

    اراضی ملی دیگری نیز در راستای اجرای طرح‌های شهری واگذار شده است که از جمله می‌توان به واگذاری زمین جهت احداث ادارات و سازمان‌ها در سایت اداری ، واگذاری زمین به نیروی انتظامی و آموزش و پرورش اشاره کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان گفت : ۴۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی جهت تامین مسکن ۸۰ نفر از اقشار ویژه شهرستان چادگان واگذار شد .

    مهدی محمدی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه این شهرستان اظهار کرد : در سال ۱۴۰۰ مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، اراضی مورد نیاز جهت تامین مسکن ۸۰ نفر از اقشار ویژه شهرستان چادگان واگذار شد .  

    وی با بیان اینکه اراضی واگذار شده ۴۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی بوده است اذعان داشت : علاوه بر این زمین مورد نیاز جهت تامین مسکن هشت خانواده عضو بهزیستی که دارای حداقل دو عضو معلول بودند به انجمن خیرین مسکن ساز به نمایندگی بنیاد مسکن شهرستان تحویل داده شد . اراضی ملی دیگری نیز در راستای اجرای طرح‌های شهری واگذار شده است که از جمله می‌توان به واگذاری زمین جهت احداث ادارات و سازمان‌ها در سایت اداری ، واگذاری زمین به نیروی انتظامی و آموزش و پرورش اشاره کرد .  

    وی گفت : در راستای اجرای قانون حدنگار ، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی ، ۲۳۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان اخذ شد .

    محمدی با بیان اینکه اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند گفت : افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ، دسترسی آسان به اطلاعات ملکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، بروزسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخش از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران