در حال بارگذاری ...

اخذ سند تک برگ برای ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمیرم

با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از اخذ سند مالکیت تک برگ برای ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد .

حسین منصورزاده اظهار کرد : این اداره مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری های به عمل آمده ۳۳ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرد .  

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اقدام پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بوده عنوان کرد : اسناد اخذ شده مربوط به افزون بر ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمیرم بوده است .  

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است ، گفت : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

وی در خصوص دیگر اقدامات این اداره بیان داشت : با تلاش‌های بعمل آمده ۱۸ فقره پرونده حقوقی در محاکم قضایی تشکیل و پیگیری شد همچنین با ۶ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز باغات به مسکونی که توسط شهرداری برای آنها پروانه صادر شده بود برخورد شد و موضوع در حال پیگیری است .




مطالب مرتبط

اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

|

گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

|

ارزش این اراضی بیش از ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که با هوشیاری و اقدامات به موقع رفع تصرف شد . با تلاش و همت کارکنان یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

نظرات کاربران