در حال بارگذاری ...
  • ضرورت استفاده از پتانسیل بافت فرسوده شهری در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فسا

    از ظرفیت خوب بافت فرسوده و استفاده از طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن ، در جهت ساخت و بازسازی خانه های فرسوده در قالب یک طبقه و دو طبقه در این شهرستان می توان استفاده کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت : از ظرفیت و پتانسیل بافت فرسوده شهری در نهضت ملی مسکن استفاده شود .

    محمودرضا طالبان در جلسه شورای مسکن شهرستان فسا که با حضور فرماندار و دیگر اعضای این شورا تشکیل شد ضمن تاکید به پیگیری تامین زمین توسط مسئولان شهرستان ، گفت : جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان فسا نیاز به ۱۰۳ هکتار زمین است .

    وی با اشاره به ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری فسا متذکر شد : از ظرفیت خوب بافت فرسوده و استفاده از طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن ، در جهت ساخت و بازسازی خانه های فرسوده در قالب یک طبقه و دو طبقه در این شهرستان می توان استفاده کرد . تعداد کل ثبت نام کنندگان در شهرستان فسا ۱۷۵۹۷ نفر است که در مرحله پالایش است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در بازدید یک روزه خود از شهرستان فسا از اراضی که قابلیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دارند بازدید کرد و مقرر شد اراضی مورد بازدید توسط فرمانداری و اداره شهرستان جهت اختصاص به این طرح پیگیری شوند .




    مطالب مرتبط

    ۳۳۰۰ واحد از ظرفیت این شهرک در راستای قوانین حمایتی طراحی شده و به طرح بزرگ نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود و نیاز فعلی مردم را بر اساس تعهدات دولت در طرح نهضت ملی مسکن برطرف می‌کند .

    |

    سند این اراضی به‌منظور اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن در رهن بانک‌های عامل قرار می‌گیرد .

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران