در حال بارگذاری ...

ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا مرداد ماه به ۲ میلیون واحد می‌رسد

یکی از اهداف مهم دولت و قانون مجلس اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه گزارش‌هایی که مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین و پیشرفت پروژه‌ها ارایه کردند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار گرفته است از افزایش این تعداد تا مرداد ماه به ۲ میلیون واحد مسکونی خبر داد .

رستم قاسمی در حاشیه نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در محل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران به ارایه توضیحاتی از روند پیشرفت اجرای طرح مسکن در کشور پرداخت .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جلسات حضوری ماهانه و جلسات هفتگی ویدئوکنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود ، گفت : یکی از اهداف مهم دولت و قانون مجلس اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه گزارش‌هایی که مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین و پیشرفت پروژه‌ها ارایه کردند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است .

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد : برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت سیزدهم وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند . امروز نیز با مدیران کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مردادماه عملیات اجرایی شدن ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود .

قاسمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که در مراحل مختلف از فوندانسیون تا مراحل نازک کاری هستند ، اعلام کرد : در برنامه است تا از مردادماه به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد .

وی در خصوص بیشترین اجرای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد : طبیعتا در بین استان ها ، استان تهران ، خراسان رضوی و استان‌هایی که جمعیت بیشتری دارند نیازهای بیشتری نیز به مسکن دارند و تعداد واحدهای در حال اجرا و متقاضیان نیز در این استان‌ها با جمعیت بالا بیشتر است . امروز با تمامی استان‌ها در خصوص موضوع زمین و ساخت گفت‌وگو کردیم . به زودی تا مردادماه  ۲ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن‌ شروع شده در کشور خواهیم داشت . با اینکار در دو بخش دو میلیونی موفق خواهیم شد تا در دولت سیزدهم به تعهدات خود در خصوص ساخت مسکن عمل کنیم .

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به شایعاتی از کند بودن مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن ، تصریح کرد : روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی دارد و به رغم آنکه سوابق ساخت مسکن مهر در کشور بوده است ، ما در دولت سیزدهم و کمتر از ۸ ماه حدود یک میلیون واحد مسکونی را در دست اجرا داریم .

وی در خصوص نتیجه مذاکراتی که با سایر کشورها انجام شد نیز توضیح داد : مذاکرات با کشورهای دیگر در دست اجراست . این مذاکرات بیشتر برای آوردن کارخانجات صنعتی‌سازی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم .




مطالب مرتبط

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

نظرات کاربران