در حال بارگذاری ...
  • ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای ثبت اراضی و پرو‌ژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن

    صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهر‌ه‌مندی لازم انجام بگیرد . زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می‌شود که می‌تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی تاکید کرد : مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن را در سامانه ثمن وارد کنند .

    رستم قاسمی در نشستی که با مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار شد ، گفت : اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم است که در اجرای آن تعیین تکلیف زمین‌ها برای اجرای طرح حائز اهمیت است و مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند .

    وزیر راه و شهرسازی پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده و همچنین ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حائز اهمیت است و افزود : متقاضیان مسکن بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند که ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شدند و از طریق ستاد به کارتابل استان‌ها معرفی شدند تا پالایش نهایی شوند .

    قاسمی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت : استان‌ها در پالایش ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کمترین سخت‌گیری را برای متقاضیان مسکن داشته باشند .

    عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه از ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد روستایی و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است ، اعلام کرد : مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده را در سامانه وارد کنند .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رییس‌جمهوری و مکاتبه خود با استانداران اشاره کرد و افزود : در تاکید رییس‌جمهوری ، سایر دستگاه‌ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند .

    قاسمی همچنین تاکید کرد : صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهر‌ه‌مندی لازم انجام بگیرد . زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می‌شود که می‌تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران