در حال بارگذاری ...
  • اراضی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها شناسایی و در بانک زمین بارگذاری شد

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در خصوص واگذاری و تحویل اراضی سایر دستگاه‌ها به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، با توجه به اینکه اراضی سایر دستگاه‌ها در هیچ کجا موجود و شناسایی نشده بود این شناسایی را انجام داد که هم‌اکنون این شناسایی از اراضی سایر دستگاه‌ها در بانک زمین موجود است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه اراضی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها شناسایی و در بانک زمین بارگذاری شد از بارگذاری محدوده، حریم و کاربری‌های بیش از ۳۶۰ شهر در بانک خبر داد .

    ارسلان مالکی در خصوص راه‌اندازی بانک زمین و ویژگی‌های آن توضیحاتی را ارایه کرد .

    عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری اینکه بانک زمین با روی‌کارآمدن دولت سیزدهم و تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن با تصویب قانون جهش تولید راه‌اندازی شد و در حال تکمیل است ، در خصوص ویژگی‌های آن بانک اعلام کرد : بانک زمین در یک بستر نرم‌افزاری تحت‌عنوان سامانه املاک و مستغلات بارگذاری شده است و لایه‌های مرتبط با حوزه زمین در بانک روزانه در حال تکمیل شدن است .

    مالکی گفت : بانک زمین اطلاعات مختلفی از جمله اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و تخصیص یافته به اجرای طرح‌های مختلف تولید مسکن و شهرک‌سازی را به مدیران ارایه ‌می‌دهد . سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل و به‌روز رسانی اطلاعات در بانک زمین حدود ۱۵۰ جلسه در دولت سیزدهم با مدیران کل راه و شهرسازی ، معاونان مرتبط و مسئولان بانک زمین در استان‌ها تشکیل داده و اطلاعات را به روز کرده است. در طی برگزاری این جلسات ، اطلاعات اراضی که باید شناسایی و در اختیار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرند بررسی شده است .

    عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه در حال حاضر در بانک زمین اراضی شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز موجود است ، گفت : پیش‌تر تنها اراضی تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن در بانکی در اختیار سازمان بود که با دستور وزیر راه و شهرسازی اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران و اراضی شرکت عمران شهرهای جدید در این سامانه بارگذاری و دسترسی به آن برای سازمان ملی زمین و مسکن فراهم شد .

    تسهیل‌گری در حوزه شهرسازی

    مالکی تصریح کرد : با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسهیل‌گری در حوزه شهرسازی ، لایه‌های حریم و محدوده شهرها نیز در بانک زمین بارگذاری شده است . تاکنون در بانک زمین ، محدوده ، حریم و کاربری‌های بیش از ۳۶۰ شهر بارگذاری شده است که کار سازمان را در شناسایی اراضی و تخصیص به اجرای طرح نهضت ملی مسکن سهل‌تر کرده است . سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در خصوص واگذاری و تحویل اراضی سایر دستگاه‌ها به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، با توجه به اینکه اراضی سایر دستگاه‌ها در هیچ کجا موجود و شناسایی نشده بود این شناسایی را انجام داد که هم‌اکنون این شناسایی از اراضی سایر دستگاه‌ها در بانک زمین موجود است .

    عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت : هم اکنون در بانک زمین اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی که توسط استان‌ها ایجاد شده شناسایی شد و دسترسی به آنها امکانپذیر است . همچنین در خصوص سایر ظرفیت‌هایی که در قانون جهش تولید بوده در بانک زمین اطلاعات بارگذاری شده و اطلاعات آن در اختیار سازمان است .

    مالکی در خصوص مزیت‌های تکمیل اطلاعات اراضی در بانک زمین با لایه‌های مرتبط و دسترسی‌های مناسب اعلام کرد : تکمیل اطلاعات بانک زمین با لایه‌های مرتبط و دسترسی‌های مناسب دو مزیت دارد . نخست آنکه سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت راه و شهرسازی به تمامی اراضی و ظرفیت‌هایی که برای توسعه شهری و اجرای طرح‌های شهری  و تامین مسکن دسترسی خواهد داشت که این موضوع برای مدیران حائزاهمیت است و مدیران می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها آن را ملاک عمل قرار بدهند .

    وی  در بیان دیگر مزیت تکمیل اطلاعات اراضی در بانک زمین گفت : تکمیل اطلاعات بانک زمین از زمین‌خواری جلوگیری می‌کند . زمانی که تمامی اطلاعات اراضی در بانک زمین موجود باشد و منظم پایش شود کمتر مورد سوء استفاده و تعرض زمین‌خواران قرار خواهیم گرفت .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران