در حال بارگذاری ...
  • تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه املاک و حقوقی برای سرعت بخشی به روند طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی

    طبق سیاست راه و شهرسازی باید برای به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش کرد تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با مدیران دفتر امور حقوقی و قراردادها و املاک سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص هم افزایی برای سرعت بخشی به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درباره شرح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن گفت : پالایش ٩٩ هزار ثبت‌نام‌کننده در استان انجام شده و در حال حاضر ، متقاضیان واجد شرایط پس از دریافت پیامک‌ ، اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه اولیه کرده‌اند .

    سید محسن حمزه لو با اعلام اینکه متقاضیان ١۵ روز فرصت دارند تا اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه کنند ، ادامه داد : میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون ریال تعیین شده و بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات آغاز می‌شود .

    وی بر زمینه‌سازی حضور سازندگان بخش خصوصی در نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود : طبق سیاست راه و شهرسازی باید برای به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش کرد تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر بهر‌ه‌مندی از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد : اراضی مازاد شناسایی شده و در این بخش نیاز به همکاری سایر دستگاه‌هاست .

    در این نشست دو روزه به موضوع‌هایی از جمله توجه‌ به‌ هدف نهضت ملی مسکن فراتر از مسکن‌سازی و برآورد کردن نیازهای ساکنان در ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی ، حل و فصل مطالبات مردمی ، شروع پروژه‌های جدید سرمایه گذاری زمین و مسکن و بررسی رئوس برنامه اجرایی حوزه سازمان ملی زمین و مسکن در استان پرداخته شد. پیشنهادهای لازم جهت حل مشکل تعدادی از پرونده‌های معوقه املاک و حقوقی در این نشست مطرح و تصمیم‌گیری شد .

    همچنین منسجم‌سازی روند کسب درآمدها ، ارتقای شیوه‌های کار ، شناسایی ظرفیت‌های جدید ، احصا و طبقه بندی قطعات از جمله موارد مطروحه در افزایش روند درآمدزایی‌های سازمان ملی زمین و مسکن بود .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران