در حال بارگذاری ...
  • انجام ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان طی سال گذشته

    این بازدیدها بصورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود . در این بازدیدها که توسط بازرسین انجام می‌گیرد ، پروانه ساختمان ، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم بررسی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت : طی سال گذشته ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان انجام شده است .

    احسان ذبیحیان با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است ، گفت : حسب وظایف تعریف شده ، فعالیت این اداره در حوزه مسایل به نظام فنی و مهندسی ساختمان همانند ساخت و سازهای شهری و روستایی ، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و نظارت عالیه بر عملکرد اشخاص و نهادهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ، اختصاص دارد . همچنین نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌شود .

    رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ، با تاکید بر اینکه طی سال گذشته ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌ها در سطح شهرستان های زنجان ، ابهر ، خرمدره ، صائین قلعه ، قیدار ، آب بر ، چورزق انجام شده است ، گفت : این بازدیدها بصورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود . در این بازدیدها که توسط بازرسین انجام می‌گیرد ، پروانه ساختمان ، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم بررسی می‌شود .

    توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان در زنجان صادر شد

    وی ابراز داشت : همچنین با توجه به وضعیت ساخت و ساز ، اگر تخلفاتی اتفاق بیفتد طبق آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام لازم صورت می‌گیرد .

    رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ، با اشاره به اینکه از ساختمان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان به شهرداری‌ها صادر شده است ، تصریح کرد : تخلفات عمده این ساختمان‌ها مغایرت اجرای ساختمان با نقشه‌های مصوب شهرداری همچون عدم رعایت زیربنا ، سطح اشغال و سایر مسایل فنی مثل عدم رعایت مسائل ایمنی ، عدم اجرای صحیح مهار دیوارهای غیرسازه ای بوده است .

    ذبیحیان متذکر شد : در بررسی‌ها اگر به این نتیجه برسیم که عوامل فنی ساختمان ، مثل ناظر ، مجری و یا طراح ساختمان ، الزامات مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌های لازم الرعایه در انجام خدمات مهندسی را رعایت نکرده باشند ، موارد جهت رسیدگی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی می‌شوند و طی سال گذشته برای ۲۹ نفر از عوامل فنی این اقدام صورت گرفت .

    وی ، با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد ، ابراز داشت : در این راستا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کلیه آزمایشگاه‌های بتن در سطح استان بازدید و ارزیابی شدند .

    رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد : در این راستا طی سال گذشته در هر دوره سه ماهه تمام آزمایشگاه‌ها بازدید شده و در مجموع ۱۲۰ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های بتن استان انجام گرفت و پیرو گزارش کمیته بازدید ، تعداد ۶ آزمایشگاه از آزمایشگاه‌هایی که در رعایت استانداردهای انجام آزمایش کوتاهی نموده‌اند جهت رسیدگی به موارد اعلامی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شدند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

    |

    ساکنان این محلات باید توانمند شوند . تأمین زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی ، بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد . اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان این موضوع را دنبال می‌کند تا این خدمات در محلات هدف تأمین شود و ...

    |

    متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

    |

    با برگزاری این نمایشگاه شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع خواهیم بود . برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود .

    |

    دو هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان قیدار احداث می‌شود که در این میان پیش بینی می‌کنیم با تأمین ۵۰ هکتار زمین تمام درخواست‌های متقاضیان جوانی جمعیت و ایثارگران هم پوشش داده شود .

    |

    نظرات کاربران