در حال بارگذاری ...
  • شهر جدید پرند در صدر ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن استان تهران

    بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان استان تهران از شهر جدید پرند با ۲۰۱ هزار و ۵۶ نفر بوده و پس از آن شهر جدید هشتگرد با بیش از ۱۲۸ هزار نفر ، دماوند با ۱۰۵ هزار نفر و اسلامشهر با ۹۵ هزار نفر در رتبه‎های بعدی قرار گرفتند . در حال حاضر برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر پالایش انجام شده و شناسایی زمین برای ۲ سال نیز انجام گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع تصرف ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۱۵ متر مربع زمین به ارزش ۱۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : تهران موفق به کسب رتبه اول رفع تصرفات کشوری در سال گذشته شد .

    خلیل محبت خواه درباره میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان خاطرنشان کرد : تاکنون ۹۲۰ هزار و ۵۹۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران با حدود ۴۵ شهر از جمله شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر ، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید ثبت نام کرده اند . مجموع تعداد ثبت نام کنندگان در شهرستان‌های تحت مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی تهران ۲۹۸ هزار و ۴۷۸ نفر است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۸۳۸ نفر تعیین تکلیف نشده‌ اند .

    به گفته محبت خواه تعداد ثبت نام کنندگان در شهرستان‌های تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را ۲۳۹ هزار و ۴۴۶ نفر دانست و افزود : از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۱۸ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده‌ اند . از شهرهای جدید نیز که متولی آن‌ها شرکت عمران شهرهای جدید است ، ۳۸۲ هزار و ۶۷۴ نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنان تا کنون تعیین تکلیف نشده‌ اند .

    وی تعداد متقاضیانی که در مرحله بررسی مدارک قرار دارند ۱۶۳ هزار و ۱۰۵ نفر در استان تهران اعلام کرد و گفت : ۴ هزار و ۳۵۱ نفر نیز در انتظار تخصیص زمین و تعریف پروژه قرار دارند . تا کنون ۶۲۲ هزار و ۳۳۱ نفر از متقاضیان نیز رد درخواست یا انصراف خود را اعلام کرده اند . مجموع تعداد افرادی که به افتتاح حساب اقدام کرده اند ۱۹ هزار و ۲۱۱ نفر بوده و به طور کلی ۲۴۹ هزار و ۳۵ نفر از متقضیان هنوز تعیین تکلیف نشده اند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد : بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان استان تهران از شهر جدید پرند با ۲۰۱ هزار و ۵۶ نفر بوده و پس از آن شهر جدید هشتگرد با بیش از ۱۲۸ هزار نفر ، دماوند با ۱۰۵ هزار نفر و اسلامشهر با ۹۵ هزار نفر در رتبه‎های بعدی قرار گرفتند . در حال حاضر برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر پالایش انجام شده و شناسایی زمین برای ۲ سال نیز انجام گرفته است .

    محبت خواه سهمیه ۴ ساله استان تهران را ۷ هزار هکتار زمین و ۶۰۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت : تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین شناسایی شده و حدود ۳۰ هزار نفر نیز واریز وجه را انجام داده‌اند که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و بالای ۴ هزار واحد نیز مراحل دوم و سوم پرداخت‌ها در حال انجام است . در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد آغاز شده و در برخی شهرستان‌های استان تهران مثل رباط کریم اسکلت‌بندی واحدها به اتمام رسیده است .

    محبت خواه درباره روش‌های تامین زمین با اشاره به اینکه بیشترین رفع تصرف اراضی در این استان انجام شده ، افزود : در شهر تهران تمرکز خود را بر روی خود مالکان گذاشتیم و از مالکان خانه‌های نیمه‌ساز یا خانه‌های خالی درخواست شده تا یا از تسهیلات استفاده کنند و واحدها را به اتمام برسانند یا واحدها را برای تکمیل واگذار کنند . در بحث رفع تصرف اراضی ملی در سال گذشته در استان تهران ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۱۵ متر مربع زمین به ارزش ۱۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان  زفع تصرف شد که به این ترتیب تهران رتبه اول رفع تصرفات کشوری در سال قبل را کسب کرد که طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بود .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    نظرات کاربران