در حال بارگذاری ...
  • چهار طرح تفصیلی شهرهای استان گلستان در دست تهیه است

    در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان برگزار شد که منجر به اتخاذ تصمیم در خصوص ۲۶۷ مصوبه بوده است ، همچنین تعداد ۱۱ جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان برگزار شده است که در مجموع ۳۳۲ مصوبه در سال گذشته در همین راستا به تصویب رسیده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه ۲۰ طرح تفصیلی شهرهای استان ابلاغ شده گفت : چهار طرح تفصیلی شهرهای استان گلستان در دست تهیه است .

    سیده فرشته خلیل زاده با اشاره به طرح تفصیلی شهرهای استان اظهار کرد : مطالعات مرحله اول تهیه طرح تفصیلی شهرهای کردکوی و بندرگز اتمام یافته و مرحله دوم در حال تهیه ، بررسی و تصویب می باشد و تهیه طرح تفصیلی شهرهای آق قلا و مینودشت با رویکرد بازآفرینی شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حال انجام می باشد . همچنین در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون ماده ۵ محدوده بافت فرسوده شهرهای جلین و سرخنکلاته مصوب گردید و تصویب بافت فرسوده برخی دیگراز شهرهای استان نیز در دست اقدام می باشد .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان  در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن افزود : در چهارچوب قانون جهش تولید مسکن تاکنون در سطح شهرهای استان بیش از ۱۲۲ هکتار الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و بیش از ۲۵ هکتار از اراضی استان تغییر کاربری در جهت اجرای قانون مذکوردر جلسات مربوطه انجام شده است .

    وی با اشاره به ضرورت و تأکید بر موضوع راهبری ‌و نظارت بر اجرای ضوابط ‌و مقررات شهرسازی و معماری و مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ دراستان اظهار کرد : در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان برگزار شد که منجر به اتخاذ تصمیم در خصوص ۲۶۷ مصوبه بوده است ، همچنین تعداد ۱۱ جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست در استان برگزار شده است که در مجموع ۳۳۲ مصوبه در سال گذشته در همین راستا به تصویب رسیده است .




    مطالب مرتبط

    الحاق ۱۸۸ هکتار زمین به محدوده شهر کاشمر در استان خراسان رضوی در قالب مغایرت اساسی طرح جامع کاشمر ، مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای‌عالی با اضافه شدن ۱۸۸ هکتار به شهر موافقت کردند که این اراضی به‌طور کامل به طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد تا پاسخ‌گوی ثبت ...

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران