در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان

در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۷۵۶ واحد مسکونی در شرق استان سمنان آغاز شده و ۴۳۲ واحد هم از پروژه‌های مساکن مهر فاقد متقاضی که نیمه‌تمام مانده بود ، با تبدیل به نهضت ملی مسکن ، اکنون متقاضی دارد و در مجموع عملیات اجرایی ۱۱۸۸ واحد مسکونی آغاز شده و یا در حال انجام است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان خبر داد و گفت : ما هیچگونه مشکلی بابت تامین زمین نداریم .

امیر عمیدی درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در این استان ، گفت : حوزه شرق استان سمنان ۷ شهر شامل ۲ شهرستان و ۵ شهر دارد که ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون کار پالایش شرایط ۱۱ هزار نفر (حدود ۸۰ درصد مجموع ثبت‌نامی‌ها) انجام شده است .

وی افزود: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۲۴۳۲ نفر تشکیل پرونده داده‌اند و برای واریز وجه به بانک عامل معرفی شده‌اند. برای اجرای این طرح در طی ۴ سال ، ۲۳۳ هکتار به عنوان زمین مورد نیاز پیش‌بینی شده است که تاکنون ۱۱۳ هکتار (حدود ۴۸ درصد از کل زمین‌های مورد نیاز) آن تامین شده است و تامین ۹۸ هکتار دیگر را هم در دست اقدام داریم و در کل از بابت تامین زمین مشکل خاصی نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۷۵۶ واحد مسکونی در شرق استان سمنان آغاز شده و ۴۳۲ واحد هم از پروژه‌های مساکن مهر فاقد متقاضی که نیمه‌تمام مانده بود ، با تبدیل به نهضت ملی مسکن ، اکنون متقاضی دارد و در مجموع عملیات اجرایی ۱۱۸۸ واحد مسکونی آغاز شده و یا در حال انجام است .

عمیدی ادامه داد : برای ساخت واحدها هم فراخوان ارزیابی کیفی دادیم که ۱۱ مورد از انبوه‌سازان در آن شرکت کردند و ۹ مورد از آنها رتبه لازم را کسب کردند و انشاءالله در شورای مسکن مصوب می‌شود تا ما بتوانیم آنها را در ساخت واحدها مشارکت دهیم .

وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در پالایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها ، گفت : ظرف یک ماه آینده پالایش کامل متقاضیان انجام خواهد شد و زمین مورد نیاز برای ۴ سال آینده هم تا دو ماه دیگر تامین خواهد شد . خوشبختانه اکثر زمین‌هایی که تامین کرده‌ایم ، زمین‌های دولتی است و هیچگونه معارضی ندارند و در حال حاضر هم با همکاری سازمان ثبت اسناد ، مشغول تفکیک قطعات برای آن هستیم تا آن را به انبوه‌سازان واگذار کنیم .

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان همچنین با بیان اینکه بیشترین تعداد متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان ، مربوط به شهرستان شاهرود است، اعلام کرد: به‌زودی فعالیت اجرایی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح در این شهرستان در ۱۳۸ هکتار آغاز خواهد شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران