در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان

    در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۷۵۶ واحد مسکونی در شرق استان سمنان آغاز شده و ۴۳۲ واحد هم از پروژه‌های مساکن مهر فاقد متقاضی که نیمه‌تمام مانده بود ، با تبدیل به نهضت ملی مسکن ، اکنون متقاضی دارد و در مجموع عملیات اجرایی ۱۱۸۸ واحد مسکونی آغاز شده و یا در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان خبر داد و گفت : ما هیچگونه مشکلی بابت تامین زمین نداریم .

    امیر عمیدی درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در این استان ، گفت : حوزه شرق استان سمنان ۷ شهر شامل ۲ شهرستان و ۵ شهر دارد که ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون کار پالایش شرایط ۱۱ هزار نفر (حدود ۸۰ درصد مجموع ثبت‌نامی‌ها) انجام شده است .

    وی افزود: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۲۴۳۲ نفر تشکیل پرونده داده‌اند و برای واریز وجه به بانک عامل معرفی شده‌اند. برای اجرای این طرح در طی ۴ سال ، ۲۳۳ هکتار به عنوان زمین مورد نیاز پیش‌بینی شده است که تاکنون ۱۱۳ هکتار (حدود ۴۸ درصد از کل زمین‌های مورد نیاز) آن تامین شده است و تامین ۹۸ هکتار دیگر را هم در دست اقدام داریم و در کل از بابت تامین زمین مشکل خاصی نداریم.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در سطح استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۷۵۶ واحد مسکونی در شرق استان سمنان آغاز شده و ۴۳۲ واحد هم از پروژه‌های مساکن مهر فاقد متقاضی که نیمه‌تمام مانده بود ، با تبدیل به نهضت ملی مسکن ، اکنون متقاضی دارد و در مجموع عملیات اجرایی ۱۱۸۸ واحد مسکونی آغاز شده و یا در حال انجام است .

    عمیدی ادامه داد : برای ساخت واحدها هم فراخوان ارزیابی کیفی دادیم که ۱۱ مورد از انبوه‌سازان در آن شرکت کردند و ۹ مورد از آنها رتبه لازم را کسب کردند و انشاءالله در شورای مسکن مصوب می‌شود تا ما بتوانیم آنها را در ساخت واحدها مشارکت دهیم .

    وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در پالایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها ، گفت : ظرف یک ماه آینده پالایش کامل متقاضیان انجام خواهد شد و زمین مورد نیاز برای ۴ سال آینده هم تا دو ماه دیگر تامین خواهد شد . خوشبختانه اکثر زمین‌هایی که تامین کرده‌ایم ، زمین‌های دولتی است و هیچگونه معارضی ندارند و در حال حاضر هم با همکاری سازمان ثبت اسناد ، مشغول تفکیک قطعات برای آن هستیم تا آن را به انبوه‌سازان واگذار کنیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان همچنین با بیان اینکه بیشترین تعداد متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان ، مربوط به شهرستان شاهرود است، اعلام کرد: به‌زودی فعالیت اجرایی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح در این شهرستان در ۱۳۸ هکتار آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران