در حال بارگذاری ...

اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن استان فارس خوب است

دست اندرکاران امر هرچه می‌توانند در جهت ساخت مسکن روستایی کار کنند تا در کنار اقدام قرارگاه اشتغال بتوانیم مهاجرت از روستاها را کاهش دهیم و حتی معکوس کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار فارس ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته و ارتقا رتبه فارس در طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور نسبت به دو ماه گذشته خواستار تسریع در اجرایی کردن بیشتر این طرح مهم ملی شد .

محمد هادی ایمانیه در یکصد و چهلمین جلسه شورای مسکن استان گفت : طرح نهضت ملی مسکن حتی المقدور در زمین هایی اجرا شود که زیرساخت های آنها آماده باشد تا هزینه های تحمیلی به دولت و دستگاه های اجرایی کاهش یابد . این طرح می تواند یا در بافت فرسوده شهرها به ویژه در شهر شیراز و با زمین هایی که امکانات و تاسیسات به آنها نزدیک است اجرا شود .

محمد هادی ایمانیه ادامه داد : دست اندرکاران امر هرچه می‌توانند در جهت ساخت مسکن روستایی کار کنند تا در کنار اقدام قرارگاه اشتغال بتوانیم مهاجرت از روستاها را کاهش دهیم و حتی معکوس کنیم .

او اظهار داشت : کسی که از روستا مهاجرت کرد بازگرداندن او سخت خواهد بود و تشویق و ترغیب افراد مهاجر به بازگشت به روستا نیازمند دو زیرساخت مسکن و اشتغال است .

استاندار فارس ، با اشاره به اشتغال ۲۷ هزار نفر در شهرک صنعتی شیراز گفت : اگر در نزدیک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز شهرک مسکونی ساخته شود ، هم در کاهش ترافیک و هم زمان و هزینه کارکنان این شهرک که ممکن است روزانه مجبور باشند برای رسیدن به محل کار کیلومترها طی کنند موثر خواهد بود .




مطالب مرتبط

مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

نظرات کاربران