در حال بارگذاری ...
  • رفع مشکلات مسکن روستایی‌ در گرو برگزاری جلسات منظم شورای عالی مسکن‌

    امید می‌رود با تشکیل منظم جلسات شورای عالی مسکن توسط رئیس جمهور ، مشکلات نهضت ملی مسکن از جمله این مشکل ساده مسکن روستایی مرتفع شود و امیدواری بین مردم نسبت به وعده رئیس جمهور کماکان باقی بماند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی گفت : مشکلات نهضت ملی مسکن از جمله مشکل ساده مسکن روستایی با تشکیل منظم جلسات شورای عالی مسکن توسط رئیس‌جمهور رفع می‌شود .
    هادی عباسی ضمن اشاره به مسئله پرداخت تسهیلات مسکن روستایی‌ ، اظهار داشت : در سال جاری احداث ۲۰۰ هزار مسکن روستایی متوقف شده است در حالی که از سال ۱۳۸۴ سالانه شاهد بازسازی مداوم مسکن روستایی بودیم و به جز در ۲ بازه زمانی آن هم در دولت آقای روحانی این روند متوقف نشده بود .

    مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری متوقف شده است ؟ گفت : احداث ۲۰۰ هزار مسکن روستایی به دلیل یک کاغذ سازمان برنامه و بودجه متوقف شده است .

    ساخت مسکن روستایی به دلیل صادر نشدن یک کاغذ در سازمان برنامه‌ متوقف شد‌

    وی ادامه داد : همه ساله سازمان برنامه و بودجه با صدور یک برگ کاغذ مابه‌تفاوت اصل و سود تسهیلات مسکن روستایی را تضمین می‌کند و به دنبال آن بانک‌ها پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را شروع می‌کنند .

    عباسی با اشاره به اینکه نقش تضمین مابه‌تفاوت اصل و سود تسهیلات مسکن روستایی به طور دقیق چیست ؟ گفت : بر اساس این کاغذ مطالبات بانک‌ها پرداخت کننده تسهیلات مسکن روستایی در حساب و کتاب فی ما بین بانک‌ها، بانک مرکزی و دولت لحاظ می‌شود . در سال ۱۴۰۰ این کاغذ توسط سازمان برنامه و بودجه صادر نشد و در سال ۱۴۰۱ نیز با گذشت یک ماه از سال همچنان شاهد عدم صدور این مسئله هستیم و متاسفانه هنوز ساخت مسکن روستایی در کشور شروع نشده است .

    حل مسئله مسکن روستایی منوط به ورود رئیس جمهور

    وی با اشاره به مزایای مغفول مانده ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ گفت : ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در سال می‌تواند حداقل ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کند ، زمینه رونق در صنایع وابسته به بخش مسکن را ایجاد کند .

    عباسی در بیان راهکارهای صدور این کاغذ از سوی سازمان برنامه و بودجه و رونق گرفتن مسکن روستایی گفت : امید می‌رود با تشکیل منظم جلسات شورای عالی مسکن توسط رئیس جمهور ، مشکلات نهضت ملی مسکن از جمله این مشکل ساده مسکن روستایی مرتفع شود و امیدواری بین مردم نسبت به وعده رئیس جمهور کماکان باقی بماند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    در حوزه مسکن ، از موضوع تامین زمین ، عملیات اجرایی ، گرفتن پروانه‌های مختلف ساختمانی همه و همه در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گرفت . شهید رییسی در سفرهای استانی که انجام می داد در شهرهای جدید در کنار تحویل مسکن به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکونی هم توجه ویژه ای ...

    |

    نظرات کاربران