در حال بارگذاری ...
  • احداث ۳۰ الی ۴۰ شهر جدید در کل کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

    در شهرهای جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن ، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمدهای حاصل در راستای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد ۴۰ شهر جدید در سراسر کشور در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد ،‌ گفت : طبق هدفگذاری‌های انجام گرفته در طرح نهضت ملی مسکن باید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث شود .

    جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی ، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونین ستاد ، روز پنجشنبه اول اردیبهشت ماه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های آذربایجان شرقی ، البرز ، خراسان رضوی ، خوزستان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قم ، کرمان ، کرمانشاه ، گیلان ، گلستان ، لرستان ، هرمزگان ، همدان ، یزد و قزوین به صورت بر خط در این جلسه حضور داشتند .

    در این جلسه مشکلات و دغدغه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مسیر ساخت و تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در استان‌ها مطرح و رسیدگی شد .

    در ابتدای این جلسه عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد : تلاش می‌کنیم در اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از بازوان توانای وزارت راه و شهرسازی باشد و به عنوان یک الگو عمل کند ، به نحوی که سایر حوزه‌های متولی پروژه نیز با تاسی از این همکاری امور را پیش برند .

    وی با تاکید بر این موضوع که بسترها برای تحقق اهداف تعیین شده فراهم است اما باید مراحل کار شتاب و سرعت بیشتری بگیرد ، گفت : با توجه به جلسات برگزار شده و مذاکرات انجام شده طی ماه‌های آینده جهش مناسبی در حوزه اقدامات مروبط به طرح نهضت ملی مسکن رخ خواهد داد .

    در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارائه و مصوبات جلسه گذشته و میزان تحقق مصوبات نیز اعلام شد .

    بر این اساس شرکت توسعه عمران امید وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام طی تفاهمنامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده بود ، موظف به احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با ۹۹ پروژه بوده و تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است .

    همچنین تعداد متقاضیان تخصیص یافته به پروژه‌ها به ۲۷ هزار عدد رسیده است و ۵۵ پروژه نیز تا کنون پروانه کسب کرده و تعداد پروژه‌های دارای تایید نظام مهندسی نیز به ۸۸ عدد رسیده است .

    رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی نیز در این جلسه پس از استماع چالش‌ها و دغدغه‌های مطرح شده ، به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد : در شهرهای جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن ، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمدهای حاصل در راستای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود .

    وی با اشاره به اینکه باید در شهرهای جدید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود ، اظهار کرد : احداث ۳۰ الی ۴۰ شهر جدید در کل کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران