در حال بارگذاری ...

ضرورت الکترونیکی شدن صفر تا صد مراحل خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در جلسه ی ارزیابی و بهبود عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت : لازم است صفر تا صد مراحل خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان الکترونیکی شود .

جواد خدایی در این جلسه که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه رفع موانع حوزه ساخت و ساز است ، افزود : ارائه تمامی مراحل خدمات  سازمان نظام مهندسی ساختمان در بستر اینترنت باعت تسریع در روند ساخت و ساز در استان خواهد شد .

عباس یوسف زاده مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی ، نیز در این جلسه با اشاره به مساله استفاده از نقشه شهرداری و نقشه اجرایی در ساختار طراحی و اجرای ساختمان ها که منجر به ۲ نقشه ای شدن ساختمان ها شده است ، گفت : در گفتگو با اعضای هیات مدیره سازمان اعلام کردم برای رفع مساله مذکور گام اول را باید مهندسان ناظر با برخورد با مجریان و مالکینی که ساخت و ساز را مطابق نقشه های مصوب منطق بر پروانه ساختمان انجام نمی دهند ، بردارند . ضمن اینکه در ادامه ارگان هایی همچون شهرداری و سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی بستر مناسب جهت ساخت و سازها وفق ضوابط و مقررات ایجاد نمایند .

گفتنی است در این جلسه سالیانی مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی ، حمل و نقل و ترافیک استانداری ، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد و سازندگان بخش خصوصی حضور داشتند و راهکارهای تسریع در فرایند ساخت و ساز مورد بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

میزان تامین زمین در شهرستان تربت جام ۶۸ هکتار به استعداد ۳۴۱۶ واحد مسکونی است که در شهر تربت جام با ۴ سایت، نیل شهر ۳ سایت ، شهر نصرآباد یک سایت و احمدآباد صولت یک سایت تخصیص پروژه شده‌اند .

|

میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

|

حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

|

نظرات کاربران