در حال بارگذاری ...

تقدیر از منابع طبیعی استان تهران به جهت تحویل اراضی در راستای حمایت از نهضت ملی مسکن

این تحویل و تحول با هدف حفظ و صیانت اراضی ملی و دولتی و به جهت تخصیص زمین قانون جهش تولید مسکن ، ساخت مسکن محرومین ، خانواده‌های دارای دو عضو معلول (بهزیستی) ، خانواد‌های محترم شهدا ، ایثارگران و جانبازان به نتیجه رسید .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کارگروهی و تعامل خوب صورت گرفته و آزاد سازی ۲۶۵۰ هکتار از اراضی ملی در راستای اجرای ماده ۶۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها در این استان خبر داد .

خلیل محبت خواه گفت : در راستای تفاهم نامه فی‌مابین وزارت خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهر ، در ابتدای سال جاری اقدامات لازم صورت گرفت . با پیگیری‌های بعمل آمده در اجرای ماده ۶۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها حدود ۲۶۵۰ هکتار از اراضی تعیین تکلیف گردیده که از این میزان ۱۷۵۰ هکتار تحویل و تحول شده و ۹۰۰ هکتار در مرحله بررسی کارشناسی هیات نظارت ماده ۳۳ قانون مذکور که واقع در داخل و خارج از حریم و محدوده شهر در تمامی شهرستان های استان تهران انجام شده است .

وی در ادامه افزود : این تحویل و تحول با هدف حفظ و صیانت اراضی ملی و دولتی و به جهت تخصیص زمین قانون جهش تولید مسکن ، ساخت مسکن محرومین ، خانواده‌های دارای دو عضو معلول (بهزیستی) ، خانواد‌های محترم شهدا ، ایثارگران و جانبازان به نتیجه رسید . در حوزه مسکن و ساختمان ، با تلاش‌های بعمل آمده عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانهای اعلامی آغاز گردیده و این بستر سازی منوط به تامین زمین مناسب بوده که با همت و همدلی دستگاههای متولی امر به سرانجام رسیده است .

محبت خواه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه های متولی زمین از جمله اداره کل منابع طبیعی استان تهران گفت : مطابق با برنامه ذاتی این اداره کل و در راستای حفظ حقوق مردم و بیت المال و  پروژه های مسکن ملی که در سرلوحه کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در سال جاری است اداره کل مذکور همراه و همگام با برنامه های دولت سیزدهم در پیشبرد اهداف سازمانی قدم مثبت برداشته است که به سایر دستگاهها نیز توصیه می کنیم به قانون جهش مسکن ملحق شوند .




مطالب مرتبط

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

ارزش ریالی این آزادسازی‌ها ۱۵ همت بوده است که امیدواریم با هوشیاری یگان حفاظت از اراضی و واحد حقوقی این موفقیت‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز مستمر و مداوم باشد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از ۹۷ هکتار رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ریالی ۱۰ همت در استان تهران طی ۱۱ ماه سال جاری خبر ...

|

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

|

نظرات کاربران