در حال بارگذاری ...
  • استفاده از اراضی تعاونی‌های مسکن در نهضت ملی مسکن

    تامین زمین از توان اراضی ملی و اراضی موجود به شرط داشتن شرایط زیربنایی مناسب در اولویت قرار گرفت . مرتفع کردن مشکلات تعاونی‌های مسکن در شهرستان مهاباد بررسی شد تا مشکلات خودمالکی‌ها در سریعترین زمان ممکن رفع شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : تعاونی‌های مسکن باید در نهضت ملی مسکن مشارکت جدی داشته باشند و در جهت صیانت از حقوق عمومی باید اراضی تحت اختیار آنها به افراد واجد شرایط واگذار شود .

    علیرضا فخاری در جلسه بررسی مسائل اراضی نهضت ملی مسکن در شهرستان مهاباد اظهار داشت : باید به این موضوع توجه شود که دفاع از حقوق مردم وظیفه ماست و تعاونی‌ها باید طرح‌های مصوب را با جدیت دنبال کنند .

    وی در خصوص پرونده‌های هفت تعاونی فعال مسکن در شهرستان مهاباد تصریح کرد : در تعاونی نیروهای مسلح فروش اقساطی اراضی و واگذاری به متقاضیان عضو تعاونی مورد پیگیری مدیران این تعاونی باشد . تعاونی جهادگران اراضی مورد نظر را بر اساس نظرات کارشناسان آماده کند و ارزش خدمات این تعاونی برای واگذاری اراضی ارزیابی شود .

    فخاری با بیان اینکه فروش اقساطی به متقاضیان از شروط واگذاری است که باید توسط تعاونی جهادگران مراعات شود ، ادامه داد : تعاونی‌های مسکن پیام مهاباد نیز باید متعهد شود طی یک ماه اراضی در اختیار را تعیین و تکلیف کند و طی شش ماه طرح را تحویل متقاضیان دهد .

    وی اضافه کرد : تعاونی‌های مسکن بسیجیان و شوراها و دهیارها نیز اراضی مورد نیاز را جهت ساخت مسکن دریافت خواهند کرد .

    تکمیل ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان مهاباد

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت : اراضی تعیین شده برای این شهرستان ۱۷ هکتار واگذار  شده و ۱۳ هکتار نیز اراضی ملی مشخص شده است .

    سیدمحسن حمزه لو با تاکید بر اینکه مشکلی از بابت تامین زمین در این شهرستان ، وجود ندارد ، گفت : تامین زمین از توان اراضی ملی و اراضی موجود به شرط داشتن شرایط زیربنایی مناسب در اولویت قرار گرفت . مرتفع کردن مشکلات تعاونی‌های مسکن در شهرستان مهاباد بررسی شد تا مشکلات خودمالکی‌ها در سریعترین زمان ممکن رفع شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    |

    نظرات کاربران