در حال بارگذاری ...
  • با تصویب طرح جامع بازنگری ۳۰۰ هکتاراراضی دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته خواهد شد

    تعداد کل ثبت نام شدگان این طرح در جنوب کرمان حدود ۲۴ هزار نفر که از این تعداد ۱۴ هزار نفر در شهر جیرفت ثبت نام کرده اند . با توجه به حجم بالای ثبت نام کنندگان و عدم وجود زمین در حریم این شهر پیگیر احداث یک شهرک جدید در خارج از حریم شهر جیرفت هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن پس از تصویب طرح جامع بازنگری در ۴ شهر خبر داد .

    محمد ساردویی گفت : در طرح های جامع جدید شهرهای رودبار جنوب ، منوجان ، عنبرآباد و کهنوج ۳۰۰ هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است . این اراضی در طرحهای جامع به محدوده این چهارشهر پس از الحاق ، به متقاضیان نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد و مابقی زمین برای توسعه آینده شهرها در نظر گرفته شده است .

    وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت : تعداد کل ثبت نام شدگان این طرح در جنوب کرمان حدود ۲۴ هزار نفر که از این تعداد ۱۴ هزار نفر در شهر جیرفت ثبت نام کرده اند . با توجه به حجم بالای ثبت نام کنندگان و عدم وجود زمین در حریم این شهر پیگیر احداث یک شهرک جدید در خارج از حریم شهر جیرفت هستیم .

    وی در پایان تاکید کرد : نیاز است سایر ادارات خدمت رسان در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن همکاری بیشتری داشته باشند تا مشکل مسکن مردم در جنوب کرمان با این طرح هر چه سریعتر حل شود .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی که انجام شده نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران