در حال بارگذاری ...

پیش بینی ساخت ۳۱ هزار خانه خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون یک هزار هکتار تامین شده و درصدد هستیم با اجرای طرح خود مالکی هم بحث کمبود زمین را رفع کنیم و هم این که اقشار مختلف مردم مازندران طبق فرهنگ و سنتشان با دریافت تسهیلات ، خانه های خود را در ملک شخصی بسازند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال با همراهی بخش خصوصی برای مازندران پیش‌بینی شده است .

سید محمد نظری در نشست شورای مسکن مازندران در ساری اظهار کرد : به طور متوسط سالانه در مناطق روستایی مازندران ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نیاز است و طی چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن می توان ۴۰ هزار خانه برای اهالی روستاهای استان ساخته شود .

وی با اظهار این که گسترش طرح خودمالکی می تواند مشکل کمبود زمین را در مازندران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع کند ، گفت : در حال حاضر ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خود مالکی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مازندران در دست ساخت است .

نظری با اعلام این که برای ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است ، افزود : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون یک هزار هکتار تامین شده و درصدد هستیم با اجرای طرح خود مالکی هم بحث کمبود زمین را رفع کنیم و هم این که اقشار مختلف مردم مازندران طبق فرهنگ و سنتشان با دریافت تسهیلات ، خانه های خود را در ملک شخصی بسازند .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت : در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن ، ۲۳ هزار و ۲۵۰ واحد خانه قرار است در بافت فرسوده مناطق شهری استان ساخته شود که فشار کمبود زمین را کم خواهد کرد .

وی با بیان این که روند ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن از ماه های گذشته در استان آغاز شده است ، گفت : در زمان حاضر عملیات ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در قالب این طرح در مازندران در دست اجرا است و عملیات ساخت ۷۵۶ واحد مسکونی هم با همراهی بسیج سازندگی در هفته های گذشته در مازندران کلنگ زنی شد .




مطالب مرتبط

در هفته دولت امسال ۳ هزار و ۷۰۸ واحد مسکن شامل ۱۸۶ واحد حمایتی ، ۲۵۶ واحد مسکن مهر ، هزار و ۷۳۸ واحد خودمالکی ، هزار و ۲۰۵ واحد بازآفرینی و ۳۲۳ واحد مسکن روستایی افتتاح می‌شود . این واحدهای مسکونی در شهرهای ساری ، میاندورود (سورک) ، بابلسر ، آمل ، بابل ، شیرگاه و بهشهر تحویل ...

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

نظرات کاربران