در حال بارگذاری ...

ثبت نام ۵۲۰۰۰ نفر در سامانه جهش تولید مسکن استان بوشهر

ساخت مسکن در شهرها در سه سطح بالای ۱۰۰ هزار نفر ، زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید است که از ۵۲ هزار نفر ۵۱.۴۹ درصد در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر جمعیت، ۳۵.۲۶ درصد در شهرهای جدید و مابقی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۲ هزار نفر در سامانه جهش تولید مسکن در استان گفت : ۱۸ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند که تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ نفر اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده‌اند .

سید محمود دستغیبی با اشاره به این که یکی از مطالبات و درخواست‌های مهم مردم در دولت سیزدهم تأمین مسکن است ، اظهار داشت : در این راستا اقدامات لازم برای ساخت مسکن در شهرها و روستاها انجام شده است . طرح جهش مسکن از جمله برنامه‌های دولت است که نقش مهمی در کنترل تورم و مهار قیمت مسکن دارد و بر اساس در اجرا طرح جهش تولید مسکن، دولت در مدت ۴ سال بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در شهرها و روستاها برای متقاضیان احداث می‌کند .

وی افزود : جامعه هدف واحدهای جهش تولید مسکن ، کارگران و دهک‌های پایین جامعه عنوان شده که متقاضیان در سامانه طراحی شده ثبت‌نام کرده‌اند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : در اجرا طرح جهش تولید مسکن ۵۲ هزار و ۳۷۲ نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از ۳۵ هزار نفر آنان پالایش شده است .

سید محمود دستغیبی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر در شهرها ثبت‌نام کرده‌اند ، اظهار داشت : ساخت مسکن در شهرها در سه سطح بالای ۱۰۰ هزار نفر ، زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید است که از ۵۲ هزار نفر ۵۱.۴۹ درصد در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر جمعیت ، ۳۵.۲۶ درصد در شهرهای جدید و مابقی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند .

وی واجدان شرایط دریافت مسکن در استان بوشهر را ۱۸ هزار نفر دانست و تصریح کرد : تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ نفر برای دریافت وام ، حساب بانکی افتتاح کرده‌اند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ نفر به‌عنوان متقاضی موثر اقدام به پرداخت آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند .

دستغیبی با بیان اینکه از سهمیه امسال تاکنون ۱۹ هزار واحد تأمین زمین شده است خاطرنشان کرد : تاکنون عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده که ۷۱.۵ درصد آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است .

وی پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید مسکن در شهرهای استان بوشهر را بین ۲۰ تا ۶۰ درصد دانست و تصریح کرد : بر اساس طرح ملی جهش تولید مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی باید در مدت ۴ سال در ۴۰ شهر این استان ساخته شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر سقف تسهیلات بانکی ساخت مسکن در بافت فرسوده را ۳۵۰ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان دانست و گفت : این وام بدون سپرده‌گذاری و با نرخ سود ۹ تا ۱۲ درصد است .




مطالب مرتبط

طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر به‌صورت میانگین با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۵ درصد در حال اجراست .

|

نظرات کاربران