در حال بارگذاری ...
  • عملکرد بانک مسکن برای تامین مالی طرح نهضت ملی مطلوب است

    درست است که قانون طرح نهضت ملی به همه بانک‌ها ابلاغ شده و ۲۷ بانک و موسسه باید در این زمینه تسهیلات ارایه بدهند ؛ اما آمارها نشانگر آن است که در سال گذشته بانک مسکن تنها بانکی بود که به تکلیف خود عمل کرد و شاید به جایی برسیم که عاملیت سایر بانک‌ها را نیز بر عهده بگیریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن گفت : قانون طرح نهضت ملی به همه بانک‌ها ابلاغ شده و ۲۷ بانک و موسسه باید در این زمینه تسهیلات ارایه بدهند ؛ اما آمارها نشانگر آن است که در سال گذشته بانک مسکن تنها بانکی بود که به تکلیف خود عمل کرد .

    محمود شایان در مراسم معارفه علی عسکری ، عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن که با حضور مدیران ارشد این بانک برگزار شد ، ضمن خیر مقدم به وی ، اعلام کرد : تقارن شروع سال با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم مسئولیتی که دولت و مردم بر دوش تک تک ما گذاشته‌‎اند به بهترین نحو و در حداقل زمان ممکن انجام دهیم .

    وی با تشریح دستاوردهای سال گذشته افزود : درست است که قانون طرح نهضت ملی به همه بانک‌ها ابلاغ شده و ۲۷ بانک و موسسه باید در این زمینه تسهیلات ارایه بدهند ؛ اما آمارها نشانگر آن است که در سال گذشته بانک مسکن تنها بانکی بود که به تکلیف خود عمل کرد و شاید به جایی برسیم که عاملیت سایر بانک‌ها را نیز بر عهده بگیریم .

    مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با تشکر از کارکنان گفت : بخش مالی بانک در سال گذشته با عملکرد خوب خود، خوش درخشیدو امیدواریم بانک مسکن با پیگیری ها و تلاش جمعی اولین مجمع امسال را در نظام بانکی برگزار کند .

    شایان با اشاره به تشکیل هیات عامل و اجرای حاکمیت شرکتی در بانک مسکن خاطرنشان کرد : در حال حاضرحاکمیت شرکتی به درستی در بانک مسکن اجرایی شده و چالش‌ها و حواشی آن به حداقل رسیده است . اعضای هیات‌مدیره در تمامی بخش‌های بانک نظارت دارند و تیم منسجم در هیات مدیره و هیات عامل بانک ضامن برنامه‌ریزی درست برای نیل به نتایج و اهداف مدون است .

    در ادامه این مراسم ، عسکری عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، توضیح داد : امیدوارم بتوانم در کنار مدیرعامل بانک، اعضای هیات مدیره و هیات عامل به درستی انجام وظیفه کنم .

    عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود : امروز بانک مسکن دارای تعهدات و تکالیف بسیاری است و مردم انتظار زیادی از ما دارند ؛ بنابراین باید با تقسیم کارهاو هماهنگی‌های لازم ، به نتیجه مطلوب دست یابیم . دریافت بازخورد‌ها و نظارت بر امور موجب می‌شود تا بهتر بتوانیم گره کار را شناسایی و آن را باز کنیم .

    عسکری در پایان سخنان خود گفت : خوشبختانه با شناختی که از اعضای هیات مدیره بانک مسکن دارم ، فکر می‌کنم بتوانیم در پیشبرد اهداف موثر باشیم و در این مسیر ، تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن این تعهدات انجام خواهم داد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    اجرای طرح‌های مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان آذربایجان غربی توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و برای تمام چهار هزار و ۴۵۶ متقاضی تخصیص زمین انجام شده‌ است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    نظرات کاربران