در حال بارگذاری ...
  • انعقاد قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت به منظور تسریع در امور متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

    برای هفته‌های آتی افتتاح خواهیم داشت چرا که تعداد واحدها از مرحله ۱۲ هزار و ۵۰۰ می‌گذرد . به منظور پالایش متقاضیان واجد شرایط با پیخشوان دولت قرارداد بستیم تا با وجود ۵۷۰ دفتر پیشخوان دولت در سطح استان ، استخراج نهایی متقاضیان سرعت یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت :‌ در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از هشت هزار و ۶۹۰ واحد آغاز شده است .

    سید محمد نظری گفت : تاکنون ۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان نام‌نویسی کرده‌اند که پالایش این افراد نیز در حال انجام است .

    وی با بیان اینکه سهمیه استان به صورت سالانه ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است ،‌ عنوان کرد : در این استان طی چهار سال باید ۱۵۵ هزار واحد ساخته شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به اینکه تقریبا تامین زمین برای مدت زمان دو ساله اول انجام شده است ، اظهار کرد : بیش از چهار هزار هکتار اراضی منابع طبیعی را دریافت کرده‌ایم که به دلیل ارزش بالایی که از لحاظ قیمت دارد ، امکان آن وجود ندارد که این زمین‌ها وارد این فاز شود ، اما براساس دستور وزیر محترم راه و شهرسازی باید این اراضی را بفروشیم و زمین‌های مستعد و مناسب را جایگزین کنیم .

    نظری افزود : همکاران ما در استان برای ایجاد شهرک جدید حدود ۳۸۰ هکتار زمین را از منابع طبیعی گرفتند و یک تفاهم نامه نیز با بنیاد مستضعفان منعقد شد که امروز اجرایی شد و مقرر شده ۱۲۰ هکتار از اراضی خود را ارائه دهند و این زمین‌ها برای دهک‌های یک تا سه رایگان و برای سایر به شکل توافقی باشد .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از هشت هزار و ۶۹۰ واحد آغاز شده است ، گفت : کارگزاران ما ، بنیاد مسکن ،‌ بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز همکاری داشتند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از افتتاح واحدهای جدید در هفته‌های آتی خبر داد و اظهار کرد : برای هفته‌های آتی افتتاح خواهیم داشت چرا که تعداد واحدها از مرحله ۱۲ هزار و ۵۰۰ می‌گذرد . به منظور پالایش متقاضیان واجد شرایط با پیخشوان دولت قرارداد بستیم تا با وجود ۵۷۰ دفتر پیشخوان دولت در سطح استان ، استخراج نهایی متقاضیان سرعت یابد .

    وی در خصوص نحوه مکان‌یابی زمین‌های استان عنوان کرد : زمین‌هایی که برای شهرک‌ها انتخاب شده‌اند در محدوده هستند و طبق قانون اجازه خروج از حریم را نداریم . پیش از آغاز از دستگاه‌های خدمات رسان آب ، برق و گاز استعلام گرفته می‌شود تا امکانات پاسخگوی نیازها باشد و پس از این مرحله برای فرآیند آماده‌سازی ، صدور پروانه ساختمانی و اتصال متقاضی به پروژه اقدام می‌کنیم .

    نظری با بیان اینکه بسته به نوع زمین آپارتمان سازی و ویلاسازی صورت گرفته است ، گفت : در این استان نهایت ساختمان‌های چهار طبقه ساخته می‌شود . تعداد مجردانی که در این استان ثبت نام کرده‌اند، ۵۵ هزار نفر بوده که پالایش نهایی نشده است و پالایش مرحله به مرحله انجام می‌شود .

    نظری بیشترین تراکم ثبت نام را مربوط به شهرستان بابل خواند و گفت : پس از آن در ساری و آمل بیشترین نام‌نویسی را شاهد بودیم و کمترین ثبت نام مربوط به شهرستان گلوگاه و جویبار بود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از ساخت مسکن برای روستاییان خبر داد و عنوان کرد : ساخت مسکن روستایی و مسکن محرومان نیز در دستور کار قرار دارد و ۱۰ هزار واحد مسکن از تعداد سهمیه مذکور باید به روستاییان تحویل داده شود .




    مطالب مرتبط

    در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

    |

    متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران