در حال بارگذاری ...
  • دعوت از دارندگان زمین های رها شده برای ساخت شهرک

    وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرده تا از ظرفیت شهرک‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود . ساخت شهرک‌ها فرصت مناسبی برای ساماندهی زمین‌های خارج از محدوده شهری است و به نوعی با برنامه ریزی و ساماندهی مانع زمین خواری می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت : دارندگان زمین در خارج از شهر می‌توانند برای ساخت شهرک به سامانه خدمات الکترونیک مراجعه کنند و درخواست تاسیس شهرک خصوصی دهند .

    علیرضا جعفری درباره ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام سرمایه گذاران ساخت شهرک گفت : یکی از تکالیف ما در طرح نهضت ملی مسکن ، ساماندهی زمین‌های رها شده دولتی و خصوصی در کشور است . هر شخصی که زمین در خارج از شهر‌ها دارد درصورت تمایل می‌تواند در سامانه shahrak.ntdc.ir ثبت نام کند . با بارگزاری مدارک در سامانه ، پرونده بررسی و به متقاضی پیامک ارسال می‌شود تا مدارک لازم را برای صدور پروانه ارائه دهد .

    جعفری گفت : هیچ محدودیتی برای متقاضیان ساخت شهرک خارج از حریم شهر‌ها وجود ندارد .

    وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد استان‌ها ظرفیت ساخت شهرک را دارند تصریح کرد : در حال حاضر ۴۰ نقطه برای ساخت شهرک در استان‌های مختلف شناسایی شده و بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی کردند .

    وی ادامه داد : در ابتدای سال ۹۹ دستورالعمل شهرک سازی مصوب شد، اما هنوز از این ظرفیت برای تامین مسکن استفاده نشده است . وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرده تا از ظرفیت شهرک‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود . ساخت شهرک‌ها فرصت مناسبی برای ساماندهی زمین‌های خارج از محدوده شهری است و به نوعی با برنامه ریزی و ساماندهی مانع زمین خواری می‌شود .

    جعفری با اشاره به اینکه براساس طرح آمایش سرزمین ، مدیریت زمین و توزیع جمعیت از تکالیف شهرسازی است افزود : شهرک سازی ، فرصتی ایجاد می‌کند تا فضای مسکونی مناسب را متناسب با الگوسازی شهر‌های ایرانی اسلامی بسازیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در نهضت ملی مسکن طرح خودمالکی وجود دارد که با ساماندهی زمین‌های رها شده ، در قالب طرح نهضت ملی، شاهد تقویت تولید مسکن خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد از آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر دهق در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار خبر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    نظرات کاربران