در حال بارگذاری ...
  • یک هزار و ۶۸۸ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در کردستان مورد نیاز است

    از ابتدای اجرای طرح مسکن ملی تاکنون برای افرادی که واریز وجه را انجام داده‌اند ۷ هزار و ۸۴ نفر تخصیص زمین داشته‌ایم و برای شش هزار و ۲۱ واحد نیز تعریف پروژه انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : برابر برنامه ابلاغی در کل استان یک هزار و ۶۸۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی نیاز است ولی با توجه به میزان افراد ثبت نامی و با فرض تأیید نهایی ۷۰ درصد از متقاضیان به عنوان متقاضی موثر ، در سطح استان به ۲ هزار هکتار زمین نیاز داریم که تامین آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های کردستان است .

    عرفان مرادی در اولین جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد گفت : برابر برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن ، ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد در این استان باید ساخته شود که پس از کسر سهمیه مسکن روستایی و استیجاری ما باید برای ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد آن زمین تأمین کنیم .

    مرادی خاطرنشان کرد : افراد تایید صلاحیت شده در سامانه ۶۳ هزار و ۹۸۵ نفر بوده که از این میزان ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر تأیید نهایی شده‌اند و از این تعداد هفت هزار و ۴۸۱ نفر افتتاح حساب کرده اند . از ابتدای اجرای طرح مسکن ملی تاکنون برای افرادی که واریز وجه را انجام داده‌اند ۷ هزار و ۸۴ نفر تخصیص زمین داشته‌ایم و برای شش هزار و ۲۱ واحد نیز تعریف پروژه انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران