در حال بارگذاری ...

واحد های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بیمه کیفیت می شوند

بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط اولیه شناخته شدند . این تعداد متقاضی به کارتابل استانی ارایه شده است که بر اساس آمار ، تاکنون پالایش نهایی ۵۶۲ هزار متقاضی نهایی شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست شورای‌هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد بر اتمام پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد و برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ماهانه و بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی تاکید شد .

نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در حوزه‌های مسکن ، معماری و شهرسازی ، بازآفرینی شهری ایران ، شهرهای جدید ، سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها ، رییس و نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، نمایندگانی از سازمان اوقاف در ساختمان دادمان برگزار شد .

در این جلسه گزارشی از وضعیت عملکرد تامین زمین ، اجرای پروژه‌ها و پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارایه شد و همچنین اقدامات انجام شده متولیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت .

بنابر این گزارش بر اساس مذاکره صورت گرفته ، شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور ماهانه برگزار می شود .

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن تاکید مجدد بر برنامه وزارتخانه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم است ، گفت : جداول تامین زمین نهضت ملی مسکن به پیوست به استانداران اعلام شده است و در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس‌جمهوری نیز اعلام خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : تامین زمین در عمل به قانون جهش تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار حائز اهمیت است که استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی باید به آن اهتمام ویژه‌ داشته باشند . در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۸۰۰ هزار واحد روستایی و برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است که در بخش شهری روند تامین زمین و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسط کارگزاران وزارت راه که شامل شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است در حال اجرایی و عملیاتی شدن است .

سقف عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان مرداد به ۲ میلیون واحد می‌رسد

قاسمی اجرای نهضت ملی مسکن را به روش خودمالکی علاوه بر اجرای توسط سازندگان حرفه‌ای و انبوه سازان روشی مناسب برای مشارکت بیشتر مردم برشمرد و افزود : در برنامه است که تا پایان مردادماه سقف عملیات اجرایی واحدهای شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد .

وی عملکرد بنیاد مسکن را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عملکردی در راستای اهداف دولت عنوان کرد و تصریح کرد : توجه به موضوعات محیط‌زیستی ، گسل ها و حریم رودخانه ها برای وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار حائز اهمیت است .

دستورالعمل صدور پروانه و پیش‌پروانه نهضت ملی تدوین شد

قاسمی توضیح داد : دستورالعمل و دستورکاری برای شورای‌عالی مسکن در خصوص پروانه و پیش‌پروانه تدوین شده که به استان‌ها ابلاغ و در جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهوری بررسی خواهد شد .

در این نشست همچنین محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان اعلام کرد : بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط اولیه شناخته شدند . این تعداد متقاضی به کارتابل استانی ارایه شده است که بر اساس آمار ، تاکنون پالایش نهایی ۵۶۲ هزار متقاضی نهایی شده است .

 بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی از ۳ تا ۱۰ سال

معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد : همکاران استانی و شهرهای جدید حداکثر تا پایان خردادماه زمان دارند تا پالایش را تکمیل و نتیجه را به ستاد اعلام کنند . استان تهران با ۸۰۸ هزار ثبت‌نام و سمنان با ۱۹ هزار ثبت‌نام ، بیشترین و کمترین تعداد متقاضیان ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توجه به کیفی‌سازی، تفاهم‌نامه‌ای با بیمه منعقد شد تا متقاضیان از کیفیت ساختمانی واحدهای در حال ساخت و تکمیل شده اطمینان حاصل کنند ، گفت : ظرف دو هفته آینده تفاهم نامه با بیمه به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود که استان‌ها باید آن را سریعا به قرارداد تبدیل کنند . بنا بر تفاهم‌نامه منعقد شده با بیمه از ۳ تا ۱۰ سال اجزای ساختمانی بیمه کیفیت می‌شوند .




مطالب مرتبط

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

نظرات کاربران