در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۸۵۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی شهرستان شاهین شهر و میمه

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به انتقال قطعی ۱۲۰ فقره سند مالکیت به اشخاص حقیقی و حقوقی گفت : ۸۵۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی این شهرستان اخذ شد .

    مراد کیهانی اظهار کرد : این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده ۸۵۰  فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرد .  

    وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است ، گفت : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به انتقال قطعی ۱۲۰ فقره اسناد مالکیت به اشخاص حقیقی و حقوقی اذعان داشت : در سال گذشته ضمن اخذ ۱۷ فقره صورتمجلس تفکیکی در سطح و ثبت تعداد ۱۰۰ فقره سند دولتی در سامانه «سادا» (سامانه ملی ثبت اسناد) ، به ۱۴۰ مورد استعلام مالکیت از سوی دستگاه‌های دولتی پاسخ داده شد .  

    وی در خصوص برخی از اقدامات این اداره در حوزه مسکن و ساختمان به تشکیل پرونده و تنظیم قراردادهای اجاره عرصه مسکن مهر به تعداد ۴۲۰ مورد اشاره کرد و گفت : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، ۵۰ پلاک مسکونی در لایبید ، هشت پلاک مسکونی در میمه و ۶۰ پلاک مسکونی در وزوان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان تحویل داده شد همچنین سه پلاک مسکونی در میمه ، سه پلاک مسکونی در وزوان و دو پلاک مسکونی در شاهین شهر جهت اجرای طرح مسکن محرومین تحویل داده شده است . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    نظرات کاربران