در حال بارگذاری ...
  • کارسازی ۱۰۵۷ فقره تسهیلات جدید به بافت‌های فرسوده محلات استان تهران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ با سر فصل اعطای تسهیلات نوسازی به بافت های فرسوده و رسیدگی به پرونده های تسهیلات برگزار شد .

    خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد طی سال گذشته تاکنون ۱۹۳ طرح تصویب شده که در قالب آن تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۹۷ فقره وام مسکن کارسازی شده و پرداخت آن توسط بانک های عامل در حال انجام است لذا متقاضیان می بایست جهت تکمیل نهایی پرونده و امضای قرار داد به بانک ها مراجعه نمایند .

    محبت خواه در ادامه گفت کمیته اقتصادی زیر مجموعه معاونت امور اقتصادی استانداری تهران و با دبیری اداره کل امور دارایی و اقتصادی استان ، ماهانه جلسات متعددی برگزار می کند و پرونده های وارده درخواست تسهیلات بافت توسط اداره کل راه و شهرسازی تهران بررسی ، کارسازی های لازم انجام شده و موارد را تایید نموده و در نهایت معرفی به بانکهای عامل صورت می پذیرد .

    محبت خواه اعطای این تسهیلات را ادامه جریان نوسازی نهضت ملی مسکن در بافت های ناکارآمد شهری ، طی سال جاری عنوان کرد و گفت : به فوریت به پرونده ها رسیدگی می کنیم تا جریان ساخت و ساز در بافت ها رونق بگیرد .




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    نظرات کاربران