در حال بارگذاری ...
  • موافقت مشروط شورای عالی شهرسازی با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار آذربایجان‌شرقی با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت مشروط کرد .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با خرم استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر سهند اعلام کرد .

    در این مصوبه آمده است : شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ خود موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر سهند - الحاق ۷۷ هکتار اراضی با مالکیت دولتی (شرکت عمران شهر جدید سهند) به محدوده شهرجدید سهند، جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن ، مصوب جلسه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی را با توجه به صورتجلسه ۸ اسفند ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با الحاق اراضی مذکور ، مقرر نمود طرح تفصیلی اراضی با تاکید بر رعایت چهارچوب زیر به تایید کمیسیون ماده پنج برسد .

    ۱. تراکم ساختمانی طرح حداکثر تا ۲۰ درصد تراکم ساختمانی پهنه مجاور در شمال فاز ۳ افزایش یابد .

    ۲. با توجه به وسعت اراضی ، سرانه های خدماتی درمقیاس محله تامین شود.

    ۳. بارگذاری صرفا بر روی حدود ۳۵ هکتار از اراضی دارای قابلیت صورت گرفته و مابقی اراضی به عنوان  فضای سبز و حرایم و بستر مسیل بدون بارگذاری تثبیت شوند .

    ضمنا تاکید می شود از آنجا که شهر جدید سهند اصلی‌ترین منبع تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در منطقه کلانشهری تبریز است و بارگذاری‌های قبلی و این الحاق عملا سقف جمعیت‌پذیری طرح جامع مصوب را تکمیل خواهد کرد ، لازم است هرگونه تصمیم جدید مبنی بر افزایش بارگذاری و یا توسعه و الحاق جدید به شهر با توجه کامل به ظرفیت‌های زیرساختی و توان طبیعی منطقه و منابع آب ، با دید جامع نگر در قالب تجدیدنظر طرح جامع انجام پذیرد .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار تهران ضمن اعلام پذیرش طرح جامع محدوده ۹۲ هکتاری ...

    |

    مجموع اراضی که در دولت سیزدهم در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین کارگروه‌های زیربنایی استان‌ها به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت معادل ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار است .

    |

    این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد از آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر دهق در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار خبر ...

    |

    نظرات کاربران