در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون

    بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲.۵ میلیون واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد .

    محمود شایان گفت : تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ به ۵ هزار و ۴۲۱ پروژه پرداخت شد و تعداد ۲۶ هزار و ۷۹۱ نفر برای نوسازی واحدهای خود در محلات هدف بازآفرینی شهری این تسهیلات را دریافت کردند . مبلغ قرارداد منعقد شده تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده ۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان است که به بیش از ۲۶ هزار متقاضی پرداخت شد .

    بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و بنا بر آمار رسمی ارایه شده ، هم اکنون بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مساحت از سطح شهرها را بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد که می‌تواند هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرد .

    همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲.۵ میلیون واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران