در حال بارگذاری ...

شاخص اجرای طرح هادی در استان خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسید

بالغ بر ۲۰۴ میلیارد تومان در بحث اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی هزینه شده است . در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۳۸ روستا اعتبار ملی و استانی در برنامه کاری ما بوده که ۱۰۸ روستا نیمه تمام و ۳۰ روستا جدید بوده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی شاخص اجرای طرح هادی در استان را بیش از ۶۶ درصد عنوان کرد و گفت : در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۵ درصد است و این استان حدود ۱۱ درصد از شاخص کشوری جلوتر است .

قاسم تنها با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها اظهار داشت : بنیاد مسکن خراسان جنوبی تاکنون توانسته برای تمام ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مطالعه، نقشه برداری و تهیه طرح  هادی را به پایان برساند .

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی با بیان اینکه شاخص تهیه طرح در خراسان جنوبی به ۱۰۰ درصد رسیده است بیان کرد : بنیاد مسکن خراسان جنوبی به این امر بسنده نکرده و در ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانواری که وظیفه قانونی بنیاد مسکن نبوده نیز تهیه طرح انجام داده است .

وی با بیان اینکه در ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح آنان به پایان رسیده نیز بحث بازنگری انجام شده است تصریح کرد : بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ تهیه طرح هادی انجام شده که تاکنون بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ۸۲ مورد بازنگری طرح نیز هزینه شده گفت : با اجرای این طرح‌ها دهیاران می‌توانند بحث نظارت بر ساخت و سازها و دستگاه‌های خدمت‌رسان بحث خدمت رسانی را داشته و هر دستگاهی که می‌خواهد در روستاها کار عمرانی انجام دهد با استفاده از این طرح‌ها چارچوبی برای آن مشخص شده است .

تنها با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها کاربری معابر و محدوده روستا مشخص است خاطرنشان کرد : با استفاده از این طرح‌ها بحث حفظ اراضی زراعی و باغی را داشته باشیم و اراضی ملی را حفظ کنیم تا بر روی این اراضی ساخت و ساز غیر قانونی صورت نگیرد .

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث اجرای طرح هادی ، بنیاد مسکن خراسان جنوبی از ۹۱۸ روستای موجود تاکنون در ۶۰۸ روستا در بحث اجرای طرح ورود پیدا کرده است یادآور شد : بالغ بر ۲۰۴ میلیارد تومان در بحث اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی هزینه شده است . در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۳۸ روستا اعتبار ملی و استانی در برنامه کاری ما بوده که ۱۰۸ روستا نیمه تمام و ۳۰ روستا جدید بوده است .

تنها ، شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی را بیش از ۶۶ درصد عنوان کرد و اظهار داشت : در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۵ درصد است و ما حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد از شاخص کشوری جلوتر هستیم . به لحاظ کیفی نیز در ده سال اخیر همیشه بالاترین رتبه را داشته‌ایم و بیشتر در رده اول و دوم کشوری بوده‌ایم و چندین مرتبه از سایر استان‌ها از طرح هادی استان بازدید کردند .

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت قیر رایگان گفت : از سال ۹۴ با توجه به محدودیت‌های دولت در بحث تامین اعتبار ریالی و نقدی ، بحث قیر رایگان در برنامه قرار گرفت تا بنیاد مسکن بحث اجرای آسفالت را داشته باشد .

تنها ، اعتبار سال ۹۹ در بحث قیر را ۱۴ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد : در سال ۱۴۰۰ ، ابتدا ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیر برای استان در نظر گرفته شده بود، با پیگیری‌های انجام شده این ۴۴ میلیارد تومان جذب و ۴۵ میلیارد تومان دیگر نیز به سهمیه استان اضافه شد .

وی با بیان اینکه امید است از محل این سهمیه در ۱۵۰ روستا اجرای آسفالت انجام شود خاطرنشان کرد : در مجموع حدود ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار ملی در سال ۱۴۰۰ گرفته‌ایم که ۲۰ برابر اعتبارات استانی ما است . از سال ۹۴ تاکنون ۷۶ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و بالغ بر سه میلیون ۱۲۰ هزار مترمربع در ۳۴۴ روستا اجرای آسفالت انجام شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

|

در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

|

نظرات کاربران